Jumaat, 11 November 2011

Cucu pilihan atok ke - 29

Imanshah ; Cucu Pilihan Atok minggu lepas

Tahniah kepado Imanshah kerana berjaya diiktiraf sebagai cucu pilihan atok ke-28 pada minggu lopeh. Baiklah, atok teruskan pencarian cucu yang selanjutnya. Cucu Pilihan Atok ke -29 di nobatkan kepado...
LADYBIRD!!!

Awas, bukan Angry Bird yo. Kang tak pasal pasal kena angry kat ladybird pasal kata dia angry bird. Baiklah, kito teruskan sesi suai kenal dengan cucu atok nih. Ladybird merupokan seorang pelajar jurusan sains dan berasal dari Kuala Terangganu, Ganu deh. Mula berblog semenjak oktober 2009. Mempunyai blog yang berunsur muslimah dan berwarna pink comel. Tagline blog ni "dalam 1000 ekor gagak berwarna hitam, ada seekor yang berwarna putih....mampukah aku menjadi seperti gagak itu?"......haaa..simpan dulu jawapan cu tu. Kita baca selanjutnya kisah ladybird ni dulu.

Selain blog "Ladybird's life" , Ladybird juga mempunyai blog keduanya iaitu "Diary Hearty". Tapi jujurnya atok lebih prefer dan selalu singgah blog yang ni sebab ado satu tarikan yang menyobabkan atok nak singgah situ.

Apo yang tertariknya blog ladybird's life ni? Untuk pengetahuan cucu den yang lain, blog ini berkisarkan tentang keistimewaan yang terdapat di sekeliling kita hasil ciptaan yang Esa. Atok amik contoh, antara entry yang terdapek di dalam blog tersebut adolah tentang keistimewaan ciptaan Allah, Rahsia sireh untuk wanita, berubat dengan madu, durian belanja anti kanser dan macam-macam lagi. Tak terkecuali beliau turut bercerita tentang ilmu perubatan, ilmu falak dan sebagainya.

Ladybird berjaya menyusan fakta-fakta unik berkaitan alam sekeliling berlandaskan sunnah dan ayat yang terdapek di dalam Al-Quran. Unik kan. Kalau macam atok, kadang-kdang cakap kosong tapi takdo isi. Tapi Ladybird ni dia akan bawak kita ke satu destinasi di mano selepas ja kita baca entrynya, kita pasti akan dapat satu ilmu yang bermanafaat. Itulah tarikan blog ini.

Dengan itu, dengan penuh istiadatnya dan bunyik kompang kompang kebom kebom, Apo2 Yolah menyerahkan status Cucu Pilihan Atok ke-29 khas untuk Ladybird!




Moh kita ramai-ramai tambahkan ilmu dan melawat Ladybird di [SINI]

16 ulasan:

KuNanGKuNanG berkata...

tahniah ladybird..welcome to d club cucu atok encem..hehehe

Mohamadazhan.com berkata...

Tahniah buat cucu Atok seterusnya.hehe

LadyBird berkata...

time kasih atok..
ingtkan xnak ambik lady jadi cucu atok tadi..
nanti lady masakkan atok masakan yang best ek.. :P
lady paling pandai masak megi perisa kari.. best.. :D.. hihi

LURZAN TAZA LIMAJ berkata...

atokkkk.. ooo atokkk... camno nk jadi cucu atokk? :-)

liyana berkata...

wah dh bertaambah-tambah cucu atok..
lame dh cucu yg ni x jnguk atok..bizzi..atok sihat?
semoga cucu yg laen leh tgk2 kn atok yer..ehehe

Tanpa Nama berkata...

byk dah cucu atok. 29 dah.

Rtp Farra Arisha berkata...

arisha tidak terpilih kah? heh btw, congrats!! :)

Unknown berkata...

owh..si lady ni da jadi geng chii da..memang best kan tok..chii suka n3 dia pasal kebaikan buah durian belanda..memng kalo xde org wat n3 pasal ni..mmg sampai bila2 pun..chii x tau ianya salah satu cara yg boleh digunakan untuk menentang kanser =)

Unknown berkata...

KuNanGKuNanG : Encem ke? hik hik

Unknown berkata...

Mohamadazhan.com : Tahniah tahniah tahniah...hihi

Unknown berkata...

LadyBird : Aiyooo masak mee kari ka? sedeyhhh

Unknown berkata...

NAZRUL AZAT : Simple. Selalu la singgah melawat atok

Unknown berkata...

liyana : Atok sihat. Mokasih liyana singgah umah atok

Unknown berkata...

Hanie_Dew : Target atok 999999 orang

Unknown berkata...

Rtp Farra Arisha : Haa, akan sampai giliran Rtp Farra Arisha nnt =)

Unknown berkata...

chii : Berguna untuk kita kan. Sobona eh, atok pun tak tahu khasiat durian belanda tu

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih