Jumaat, 27 Mei 2011

Cucu Pilihan Atok ke-14

ALI KANCHAN aka PIRATE cucu pilihan atok minggu lepas

Cucu Pilihan Atok ke-14 : ???

Tahniah kepada ALI KANCHAN aka PIRATE kerana merangkul gelaran cucu pilihan atok ke-13 pada minggu lepas. Sapo nak tingkatkan penguasaan bahasa inggeris, bolehlah skodeng blog ALI KANCHAN aka PIRATE. *atok tak tahu tiber-tiber atok teringan FARIDAH aka FERRA cerita lakonan Shiela Rusli tu. Erk!. Ok2, kita teruskan pada cucu pilihan atok pada minggu ini sekaligus bergelar Cucu Pilihan Atok ke-13. Gelaran tersebut disandang oleh...
Untuk makluman semua, Nonor merupakan pemenang contest sulung atok iaitu Apo2 Yolah Next Top Icon tahun lepas. Atok rasa konsep pertandingan tu pelik sikit. Setiap minggu ado cabaran dan penyingkiran. Kalau tak silap tak ramai pun yang joint sebab pelik dengan contest anjuran aku tu. Tapi Nonor salah seorang daripada finalist yang berani menyahut cabaran tersebut. Alhamdulillah, akhirnya Nonor berjaya sehingga peringkat dua terakhir dan merangkul gelaran Apo2 Yolah Next Top Icon musim pertama!

Atok tergerak hati untuk membuat review pasal blog Nonor ni kerana blog dia baru dilahirkan! Ya, baru sajok dilahirkan. Pecah rekod, blog Nonor merupakan blog paling newbie atok pernah review. Usia blog ni baru dua hari!! 

Ini adalah kerana blognya yang terdahulu iaitu http://inibelognonor.blogspot.com/ telah di hacked kot. Langsung tak boleh access. Kesian kan. Dah banyak entry. Dah ramai follower. Now, Nonor bangkit semula dengan rebranding blog iaitu http://inibelognoonor.blogspot.com/. Ado terlebih satu "O" di situ. Kenapa jadi macam tu? Ha..carilah jawapan kat blog Nonor yang baru tu.

Sepanjang atok mengenali Nonor ni, dia banyak menceritakan kisah sehariannya untuk tatapan semua. Tapi uniknya, setiap bait kata-katanya ada lucunya. Kalau korang dah lama ikuti blog Nonor ni, mesti korang enjoy dengan cara penyampaiannya. Dia sempoi, Dia simple, Dia bersungguh. Atok yang bagi trademark tu. 


Yup! Nonor seorang yang ringkas dan rendah diri. Juga bersungguh-sungguh membuat sesuatu sehingga berjaya. Buktinya, dia berjaya mengharungi kesemua 5 cabaran Apo2 Yolah Next Top Icon dan bersungguh bangkit semula membuat blog yang baru setelah blog yang lama tak boleh access. So, dengan ini bersaksikan bulan separa sabit dan bintang kelip-kelip, blog Apo2 Yolah ingin menganugerahkan status Cucu Pilihan Atok Ke-14 kepada Nonor!!!







Tunggu apa lagi? Moh la kita memberikan semangat kepada Nonor untuk bangkit semula dengan menjadi follower blog Nonor di [SINI]

16 ulasan:

faiz berkata...

den nk terjah cucu baru atok ni..

Mohamadazhan.com berkata...

nak p jalan2 cucu atok ni =)

blog-tips-kurus berkata...

cucu ni limit sampe berapa tok? hebat nenek2 & anak2 atok.. (",)

sahromnasrudin berkata...

tahniah!!! atok mendapat cucu baru..jaga baik2 tau heheheee

Nurul EL-Huda berkata...

hebat cter cucu at0k yg nie..
(=

liyana berkata...

terjah cucu atok kejap..

~Nabilah~ berkata...

nak pergi terjah cucu atok nie...hehehe

NoNoR berkata...

Hi uollss semua, temasuk atok..terkejut sya dipilih menjadi cucu pilihan atuk ke -14 hahahaha..terima kasih yg follow sya, terharu sebab, uolls perihatin terutama atuk lah..heehe..terima kasih atuk sebab even kita tak pernah bersua muka lagi,sya amat2 terharu kerana atuk memahami sikap serta cara sya, 100% sya mmg seorg yg sempoi, simple, dan mmg akan bersungguh apa lagi jika dicabar tp pendekatan yg diambil adalah positive..apa2 pun tq uoolss semua, selamat dtg ke blog nonor yg baru, nak skodeng blog lama pun boleh, TQ so much..

Unknown berkata...

faiz : Terjah, jangan tak terjah! huhu

Unknown berkata...

Mohamadazhan hjDesa : Jemput singgah sana =)

Unknown berkata...

blog-tips-kurus : Xdo limit pun =)

Unknown berkata...

sahromnasrudin : InsyaAllah. Macih sahromnasrudin ;)

Unknown berkata...

| gad1s s0ypans |: Banyak dugaan dia kan...

Unknown berkata...

liyana : Moh! :)

Unknown berkata...

~Nabilah~ : Sila jemput. Ajak kawan2... ;>

Unknown berkata...

NoNoR : Tahniah Nonor!

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih