Jumaat, 16 Disember 2011

Cucu pilihan atok ke - 33


   
My Rainbow ; Cucu Pilihan Atok minggu lepas
                                             


Cucu Pilihan Atok ke-33 : ???

Tahniah kepado blog My Rainbow kerana berjaya merangkul anugerah cucu pilihan atok ke-32 pado minggu lopeh. Baiklah, tanpa membazirkan maso dan air liur atok, atok ingin mempersembahkan cucu pilihan atok yang seterusnya. Cucu pilihan atok yang ke-33 disandang oleh.....


             ~SaLijOu~!!!

Namo blog ini adalah "simple life of mine" kepunyaan ~SaLijOu~.  Kanapa nama cucu atok nih ~SaLijOu~ dan mesti ada tanda "~", ha itu kau mesti tanyo empunya diri sendiri. Camno nak tanyo, singgah lah beramas tamas dengan pemilik blog. 

~SaLijOu~ mula berblog sejak Mac 2010. Dalam proses untuk menjadi seorang pendidik insyaAllah bermulo pado tahun dopan. Dio tongah berdobar-dobar tu, mano tahu kono hanta ke Kapit ke kan. Opss. Berasal dari Kelantan deh. (orang kelantan ni kebanyakan putih-putih deh). 

Yang ini atok terus amik dari profile beliau. Blog yang mempunyai trademark "swit simple life of mine" ini lebih berkisar tentang pengalaman hidup cucu atok ni sendiri. Walaupun beliau tak pandai mengolah, tapi ~SaLijOu~ ni suko sangat menulis. Mula menulis sojak tahun 1996 (atok baru lahir tu) opsss, tetapi mula berjinak-jinak dalam blog pado tahun Mac 2010.

Kebanyakan entrynya banyak berkisar tentang pengalamannya praktikal sebagai seorang guru sebelum menjadi seorang guru yang sejati pada satu hari nanti. ~SaLijOu~ ni pernah berdegil takkan memilih bidang perguruan. Dua tahun setengah bekerja di Hong Leong Bank dan setahun setengah di Shell Oil, tapi akhirnya domi orang tua tercinta, dia cuba memupuk minat untuk menjadi seorang pendidik dan akhirnya kini beliau seorang guru. Gitu, sedih kan. Baguslah camtu. Kuatkan semangat cu untuk mendidik anak bangsa. Teruskan perjuangan atok yang tidak pernah kesampaian tu. Atok pasrah, tak semua yang kita nak, akan kita dapat. Alhamulillah, atok gembira dengan perjalanan hidup atok yang Allah aturkan sekarang walaupun tak berpeluang menjadi seorang pendidik. 

Ok, tak mo sedih-sedih di bulan Disember yang sibuk ini. Dengan itu, atok serahkan replika status cucu pilihan atok ke-33 eksklusif khas untuk ~SaLijOu~!!!






Mai mai singgah [SINI] untuk kenali ~SaLijOu~ dengan lobih rapat!!



24 ulasan:

bicara mak dara berkata...

Yeayyyyy dah makin bertambah cucu Atok...

Munn Jaafar berkata...

hahahaha cucu cucu tak dapat lari~ atok tua byk wagheh..haha dah 33 dah haa

sahromnasrudin berkata...

bila atok nk belanja kami semua nie

blog-tips-kurus berkata...

fififairuzfuyyooooooooo!!!
udah 33?? syabbas!!

F Hzh berkata...

atok pasni kite buat gathering cucu2 atok k... hehhehe dah ramai da tu

LadyBird berkata...

dah semakin ramai dah..
Alhamdulillah :D

dill berkata...

wah! cik sal kite!!

dill.

Zul fattah berkata...

slalu terjah blog salijou ni.. huhu.. ore klate

Mohamadazhan.com berkata...

tahniah atok =)

mas saari berkata...

makin ramai yo cucu atok!

teacher bonda berkata...

cucu atok makin bertambah!atok memang teringin jd cikgu ke tok?x nak try ke kalo berminat?mesti students sukak gilak nnt dgn atok!yiiihaaaaa...:)

Ca Ezah berkata...

wah..best la blog ni siap ada cucu pilihan..nak jadi ugak cucu pilihan..hehe

Unknown berkata...

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA : Hihi...mekacih ADZA IRDAWATI aka MAK DARA

Unknown berkata...

Munnafendy : InsyaAllah, atok target cucu atok 8 juta, bley?

Unknown berkata...

sahromnasrudin : Pengsan

Unknown berkata...

blog-tips-kurus : Berbuih2 air liur atok baco komen ittew

Unknown berkata...

zoe : Hihi...harus penuh stadium bukit jalil

Unknown berkata...

LadyBird : Alhamdulillah =)

Unknown berkata...

dill : Meletops kan

Unknown berkata...

Zul Fattah : Mu pung ore klate deh...hihi

Unknown berkata...

Mohamadazhan.com : MAcih Mohamadazhan.com =)

Unknown berkata...

mas saari : Alhamdulillah...hihihi

Unknown berkata...

teacher bonda : Atok memang minat. Tapi atok sekrang dah boleh terimo kot jalan ketentuan yang Allah dah tetapkan. Walaupun takpat jadi pendidik murid, diharapkan blog ni akan menjadi pendidik pada suma insan =)

Unknown berkata...

Ca Cik Duyung : kono selalu singgah lawat atok la cenggitu =)

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih