Ahad, 7 Ogos 2011

Fakta Al-Quran 12

Berapa kalikah perkataan 'Allah' disebutkan dalam Al-Quran?
Lafaz perkataan 'Allah' di sebut sebanyak 2,697 kali dalam Al-Quran.




Masjid Rahmatan Lil'alamin
Masjid Rahmatan lil Alamin terletak di Kampus Al-Zaytun, Indramayu, Jawa Barat. Masjid ini sangat besar. Masjid ini bisa merupakan sebagai salah satu masjid terbesar di dunia yang berukuran 6 hektar dan mempunyai 6 tingkat dengan kapasiti mencecah 100.000 orang.

8 ulasan:

Ayie berkata...

harap harap biar la penuh masjid tuh.. kalau setakat besar, tapi takde orang, tak guna jugak.. ^^

~SaL IjOu~ berkata...

MasyaAllah..sgt besar tu..~

Azham Vosovic berkata...

Setuju dgn Ayie.... moga2 ramai org dtg kn?

faiz berkata...

cantik btol masjid ni..

Suhami Ahmad berkata...

Ayie Sekarang kan nak bina masjid gah gah semuanya

Suhami Ahmad berkata...

~SaL IjOu~ : 100,000 boleh muat

Suhami Ahmad berkata...

Azham Vosovic : InsyaAllah. Jangan satu floor ja penuh

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Unik kan

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih