Khamis, 30 Jun 2011

Petua Muka Berseri

Kak Milah
Hi uolls, khabare wak? waras? Gitu, jadi minah jawa aku pagi-pagi buta ni kan. Ha, baiklah, untuk entry kali ini akak mau share dengan uolls petua muka berseri. Mesti uolls tertanya-tanya apakah tips dan amalan harian akak sehinggakan menjadikan muka akak berseri 8 batu dah nampak cahaya kan. Ok, mari kita teruskan pada amalan harian kakak.


1. Cuci muka dengan air beras. Seeloknya uolls cuci dengan bilasan yang kedua sebab bilasan pertama tu menjadikan kulit kita gatal. Kang uolls garu-garu sampai sopek kulit tu, jangan salahkan akak k. Lakukan amalan ini sehari sekali setiap hari. Dengan izin Allah, kulit muka uolls bukan sahaja lembut dan berseri malah lebih putih cerah.

2. Cara yang kedua ialah dengan melumurkan air nasik yang di masak hampir kering tu kat muka. Uolls ambil dalam 2 sudu camca. Pastu dah suam-suam suku tu uolls tepek air tu kat muka. Jangan lupa dengan leher uolls sekali k. Akak takut kalau sapu kat muka nanti tona kulit kau tak sekata. Ha, dah tepek tu biarkan sehingga kering dan bilas.

3. Cara berikutnya, uolls cuci muka tu terlebih dahulu kemudian cuci dengan air kelapa tua. Nak tua je tau, yang muda tak nak. Yang muda stok geli-geli je. Kemudian biarkan air tadi kering dan lakukan seminggu tiga kali. Insyaallah akan nampak perubahan dalam masa sebulan.

4. Uolls goreng beras tapi tak payah letak minyak, sehingga kekuningan. Pastu uolls kisar sehingga lumat. Dah lumat tu campurkan dengan sedikit putih telur, air limau nipis dan satu sudu teh air kunyit. Kemudian uolls tepek kat muka tu macam bedak sejuk tu. Kompem esok muka kau macam hantu berseri-seri. Amalkan selalu ye.

5. Akhir sekali, paling mujarab, uolls amalkan amek air semayang. Gitu. Yang ni akak selalu amalkan. Tapi....ada tapi tu uolls. Kalau dah amek air semayang tu, jangan lupo pulak nak bersolat yo!



Sumber :

13 ulasan:

blog-tips-kurus berkata...

SANGAN beras namanya tu 'kak' oittt!!
tak do testimoni ke? lalala

matakail berkata...

mai folo kembali www.pancingarateam.blogspot.com tq

liyana berkata...

atok jd akak plak arini..
thanks for tip atok..
tp x rjin buat seme tu exceot yg last sekali

ORLANDO AHMAD berkata...

lumur klorox je la kat muka, awwwwwww

oPiE iSa berkata...

tU diaaaaa~

*^^

Tanpa Nama berkata...

yess sy suka petua akk yg last sekali... :)

Unknown berkata...

blog-tips-kurus : Testimoni takdo. Keropok moni ado..mau?

Unknown berkata...

matakail : Wokeh babeh

Unknown berkata...

liyana : Atok punya cucu tu, si milah tu

Unknown berkata...

JARI YANG TERBARAI : Choii!

Unknown berkata...

oPiE iSa : Weee >_<

Unknown berkata...

umie mia : Tiber2 akak rasa nam pakai tudung yuna pasni, bley?

Unknown berkata...

hahaha, guna air semayang yer? huhuhu

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih