Ahad, 24 April 2011

BEN ASHAARI CARI BLOGLAH !




Ha tu dia. Jangan main-main. Sekali atok nak masuk pertandingan ratu cantik segmen yang dianjurkan oleh otai blogger Malaya! Mempersembahkan Ben 10 Ashaari!!! Sapa tak kenal dengan Ben Ashaari ni memang nak kena sebat. Ben Ashaari ni adalah antara blogger paling tip top dan popular di Malaysia. Ini first time atok joint segmen dia. Walaupun dah duedate. Huhu. Nak joint klik [SINI]


Ha, atok kono jawab soalan final dari Ben Ashaari ni. Berikut merupakan soalan yang diberi :  T.T'


1. Siapa yang mempengaruhi anda untuk membuat blog.

Haa, korang tahu tak sebenarnya atok dah mula daftar blog ni sejak  tahun 2009 lagi. Tapi entry sulung atok dilahirkan pada januari 2010. Tak kenal maka tak cinta. Camno tu?? Sebenarnya atok tak tahu haram jadah apakah itu blog? Adakah blog itu batu blok? Ataupun blok 404? Argghh! Atok tak peduli itu semua. 

Atok mula kenal dengan dunia blog ni sejak atok terbaca kat surat kabar pasal Hanis Zhalikha. Sekali 2 pages paper dia conquer (eh betul ke aku eja??). Hanya pasal Hanis Zhalikha! Hanis Zalikha ni jugak antara blogger tip top kelas atasan sama seperti Ben Ashaari. Blog atok ni kasta rendah je. Huhu. Start dari hari tu, atok dah start daftar blog. Walaupun entry sulung macam bangkai. Kosong je takde widget menarik. Tak ado sapo pun komen. UV pun tak sampai 5 orang. Waaaa......Give up!

Then atok stop. Atok tak aktif berblog sampailah June 2010 kalau tak silap. Ini adalah kerana atok tertarik dan terbuka balik mata dengan blog kawan atok, Amy Rosmiza dan Jee Yunus. Cantik blog dia. Bling bling. Atok pun pikir balik. Ish, aku pun nak satu macam dia. Bling bling. Tak leh berhenti setengah jalan! Then atok pun pasang niat. Mesti teruskan apa yang dimulakan! So, sampai sekarang atok masih lagi aktif berblog.


2. Siapakah sumber inspirasi anda ? 

Ha, yang ni macam soalan di atas je. Huhu. Alamak atok silap format sudah. Takpelah, atok teruskan. Antara sumber inspirasi atok berblog adalah dari kawan-kawan sekolah atok sendiri. Sayang you guys! Sehari atok tak berblog, diorang akan hantar mesej. 
"Kenapa tak ada entry baru? Buatlah!"
Selain dari itu , galakan dari rakan-rakan sekerja. Atok tahu ado yang intai-intai blog buruk atok ni. Mula-mula atok malu sangat. Kat opis atok ni nampak baik-baik muka suci tak bersalah je. Jalan pun pandang lantai. Kat blog, atoklah yang paling sengal, masuk air, bengkek, suma spesis koya lah!. Kat opis diorang panggil 'atok'. Last2 atok tak kisah. Atok lagi suka. Ada juga rakan opis mengikuti perkembangan blog buruk ni.

Dan yang paling menjadi inspirasi kat atok adalah, kau orang sendiri! Semua yang baca blog atok ni adalah kekuatan atok yang utama. Kalau kau orang tak datang membaca dan komen, atok rasa down sangat. Kau oranglah sumber api semangat atok. Trimas semua cucu atok. ATOK SAYANG KAMU MUAHHH MUAHHH!!

16 ulasan:

Browacana berkata...

PW tinggalkan jejaknyer di sini...:)

say to easy=) berkata...

idup atok! :D

faiz berkata...

atok...teruskan semangat berblogging ni!!!!

Salfiza berkata...

pewit atok!cayalah!haha

Tanpa Nama berkata...

wah ! dh maju join segmen atok nie ;D
ngiaha ~ Hanis Zalikha .

Nurul EL-Huda berkata...

hikhik.....
ben 10 erkk.....
rep0rt kt abg ben bwu taw.....
c(:

~Nabilah~ berkata...

waaaa....cayalah atok...kihkihkih

Unknown berkata...

Pembawa_Wacana : Mekasih singgah sini ya! =)

Unknown berkata...

say to easy=) : Trimas banyak2... n_n

Unknown berkata...

faiz : InsyaAllah. Mari kita sama2 berblog selagi terdaya k :)

Unknown berkata...

Salfiza : Blushing sudah...huhu

Unknown berkata...

Novelgurl : Itulah, atok nak try any segmen by Ben Ashaari dan blogger lain.

Unknown berkata...

| gad1s s0ypans | : Ala....janganlah report...nanti Ben 10 bertukar menjadi swampfire atok gak yang susah...kih kih

Unknown berkata...

~Nabilah~ : Trimas! hihi >_<

KUREKURE COMEL berkata...

hehehe..ato..atok....jgn cepat putus asa ek....insyaallah..nnti ramai la tukang komen atok...

walau takde komen..tp still ada yg membacakan...hihihi...

Unknown berkata...

KUREKURE COMEL : Hihi...yes! trimas Mina atas sokongan padu itu. Sama-sama kita berusaha!

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih