Ahad, 13 Mac 2011

Adenovirus: Dua pelatih wanita dimasukkan ke ICU

13/03/2011 5:56pm

KUALA LUMPUR 13 Mac – Dua pelatih inspektor wanita dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) hari ini selepas dipercayai mengalami jangkitan virus ”Adenovirus”, menjadikan jumlah pelatih dan kakitangan Pusat Latihan Polis (Pulapol) yang dirawat di hospital itu kini 31 orang.
Komandan Pulapol, SAC Zulkifli Mohamed berkata daripada jumlah itu dua pelatih lelaki ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU).
"Seramai 15 orang lagi adalah pelatih inspektor lelaki dan 10 pelatih inspektor wanita. Selebihnya tiga pelatih konstabel lelaki dan seorang kakitangan Pulapol,” katanya di sini, hari ini.
Beliau berkata jumlah pengasingan berkurangan kepada 583 orang iaitu 234 pelatih inspektor wanita, 251 pelatih inspektor lelaki, 90 pelatih konstabel lelaki dan lapan kakitangan.
Virus itu, yang dikesan pada 4 Mac lepas, menyebabkan seorang pelatih di institut itu Mohd Azizan Azizi, 21, dari Kuala Kangsar, Perak, meninggal dunia di HKL Selasa lepas. - Bernama

2 ulasan:

KUREKURE COMEL berkata...

ni berkaitan dgn kedai mkn kan...

fuuhh..amat menakutkan....
virus pelik2 je....aduuhhh...

Unknown berkata...

ye ke Mina. Mungkin juga sebab kedai tu tak jaga kebersihan kot

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih