Sabtu, 26 Februari 2011

Wajah penagih dadah bertukar hodoh

PEJABAT Syerif daerah Multnomah, Oregon mengeluarkan imej wajah seorang wanita yang berubah disebabkan pengambilan pil methamphetamine.

SALEM - Pihak berkuasa Amerika Syarikat (AS) menyiarkan wajah-wajah penagih pil khayal methamphetamine yang bertukar menjadi hodoh selepas mereka mengambil dadah berkenaan, lapor sebuah akhbar semalam. Pendedahan yang mengerikan itu dibuat dalam satu klip video selama 48 minit berjudul From Drugs to Mug. Klip video itu dibuat bagi memberi kesedaran kepada golongan muda supaya jangan terjebak ke dalam kancah penagihan dadah.
Klip video itu diterbitkan oleh pejabat Syerif Daerah Multnomah di negeri Oregon. Ia dibuat selepas klip video yang mempunyai mesej sama Faces of Meth mencetuskan kontroversi pada 2004. Antara lain, ia menunjukkan beberapa penagih pil methamphetamine kehilangan gigi mereka. Beberapa penagih turut dilihat menggaru tulang muka selepas wajah mereka menjadi amat cekung kesan pengambilan dadah itu.
Beberapa anggota polis yang terbabit dalam penerbitan klip video itu merakamkan wajah penagih-penagih baru yang pertama kali ditangkap. Wajah-wajah mereka yang bertukar semakin hodoh dirakam semula beberapa bulan kemudian selepas mereka ditangkap semula oleh pihak berkuasa.
"Saya mahu penonton dapat membayangkan bagaimana dadah memusnahkan kehidupan seseorang penagih," kata Timbalan Syerif Multnomah, Bret King, 45. - Agensi
Sumber : Kosmo!

Ulasan atok : Inilah goman eh kalau dah kemaruk sangat dongan dadah. Muko elok-elok santek dah berubah jadi macam zombi kampung pisang. Inilah yang kito tak hendak. Bukan yo muko jadi hodoh, nyawo pun dah naik sogan nak teruskan hidup. Musnah segalo-galo eh.
Atok nak posan kat diri atok dan cucu den kat luar tu. Jangan sesekali terlibat dengan dadah. Sekali ekau terjorat, selamo-lamo eh ekau tersosat. Ecececeh, ala-ala pantun dua kerat pulak aku pepagi ni yo! Tapi atok serius ni wokey! Dadah itu musuh utama negara. Kalau tak nak muko bertukar jadi macam kuih pau bintik-bintik angah, jauhilah dadah.

5 ulasan:

KUREKURE COMEL berkata...

hehehe..iyo atok....


tu sbb dadah...yg sbb pembedahan plstik...lg la menggerunkan...
huhuhu....



kalau nak muka cntik..jauhi dadah..
hehehe...

alepridz berkata...

hodoh sial... huhu.. jauhi lah dadah...

Unknown berkata...

KUREKURE COMEL : Mina, lagi satu pakai botox. Haduhhh, mengigau malam atok nengok

Unknown berkata...

alepridz : alepridz jangan sekali2 cuba k. kalau tak jadi macam kuih pau angah

Tanpa Nama berkata...

curry 6 shoes
off white hoodie
kd shoes
kyrie irving shoes
supreme
kevin durant shoes
moncler
goyard
off white
yeezy boost 700

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih