Sabtu, 26 Februari 2011

Fakta Menarik

Ikan Yu kehilangan gigi lebih dari 6,000 batang setiap tahun. Namun gigi barunya akan tumbuh dalam masa 24 jam sahaja.

Ikan yu



Zirafah dan tikus lebih bertahan lebih lama tanpa air berbanding seekor unta.
Unta



Perut menghasilkan lapisan lendir setiap 2 minggu bagi mengelakkan perut tidak tercerna organ lain.
Perut



Seekor semut boleh mengangkat beban 50 kali ganda dari berat badannya.
Semut



Lidah seekor zirafah dewasa sepanjang lebih kurang 50cm.
Kau boleh???

10 ulasan:

zuar berkata...

giler kuat natang semut ni..ngeeee.nk jadi semut la..keh3

Suhami Ahmad berkata...

zuar : Ha...atok tahu zuar nak angkat apa. Musti zuar nak angkat lori 18ratus kan?

Fathiah Hamim berkata...

haha. lawak la zirapah tuh. semut rajin sebab tuh dia kuat. yea ke. :P

KUREKURE COMEL berkata...

perhhh...hebat tu zifarah....
relaks je kuda belang paut kat kpale nye...hehehe

kyo_9 berkata...

uih.. gambar last tuh biar betik?!

Pirate berkata...

ooooo baru tau,... terima kasih atok... nak duit raya!

Suhami Ahmad berkata...

Fathiah Hamim : Zirafah tu bestfren ngan kudo belang. Haah, kuasa Tuhan yang kecik tu pun boleh angkat bondo berat

Suhami Ahmad berkata...

KUREKURE COMEL : Hahaha...comel tak,Mina?

Suhami Ahmad berkata...

kyo_9 : Betiklah tu.Huhu

Suhami Ahmad berkata...

Pirate : Sesamo. Ha? rayo lambek laie. Apokah?

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih