Jumaat, 3 Disember 2010

Bantuan Khas Kewangan rabak dikerjakan bobot

Kalian masih ingat laie tak entry atok yang INI dulu? Ala, pasal bantuan khas kewangan kebajikan masyarakat bagi kakitangan awam yang 500 hengget tu?. Kalau tak ingat sila klik SINI.  Nah, sekarang ni atok nak koba an kat seluruh dunio bahawa bajet itu digugurkan serta-merta! Ya digugurkan!!


Tiado lagi peruntukan untuk seluar yenki. Tiado peruntukan untuk kasut tumit tinggi kaler coklat kayu jati. Simpanan ASB yang seciput 20 hengget tu pun dah tak ado peruntukan. Sobab apo? Sobab semua duit bantuan khas kewangan itu telah dirabakkan oleh bobot. Papa Bobot jahat!


Dalam bajet tu, atok lotak dalam rm190 kan? Nah, bobot rupo2 eh kali ni servis utama. Hamek kau tok. Dalam RM380 akak kerani tu cakap!. Seb baik kau tak termuntah kat muka akak tu tadi (semalam). Dia anggarkan rm350 lah untuk servis utama lebih 22,000km. Tapi atok ado suruh tukar wipper. Tambah rm30. Menggigil-gigil atok sign resit tu tadi.
Nasib baik aku tak termuntah kat baju formula 1 akak tu lepas tengok anggaran dia



Pukul 12.00 tengah hari, Proton HQ Senawang hantar sms. Wah, canggih ek. Pakai sms yo sekarang. Atok terus pergi ke kaunter bayaran jumpa akak pakai tudung <----motip panggil akak? bukan kau lagi tua ke tok?


Baiklah, semua bayarannya adalah.........drummmmmmmmmmmmmmmmmmm bunyi gendang.......atok dah dobar-dobar nih.

Tadaaaa.......
Eleh, akak tu saje nak suprise atok cakap rm380. Sebenarnya rm300++.  Tapi rm300++ tu pun telah membuatkan atok tak lalu pegi lunchlah.





Dan atok dapek ni sebagai cenderahati. Walaupun macam lampu suluh mainan, tapi atok suko sobab atok takdo lampu suluh dalam bobot. Dan yang ponting pree.  Kesimpulannya di sini, semua bajet yang dirancang itu telah dimansuhkan. Lebihan akan dikreditkan ke ASB ye. Dah ujung tahun ni sila-sila  menyimpan sikit tok. Dapat gak pekdah ASB.  Sekian.


Ni nak kata mainan bukan mainan tapi dah pree atok suko lah

8 ulasan:

amyza berkata...

kira sikit la tuh suham..aku kalau major service maun makan sampai 400...hehe

SHA berkata...

ok la tu tok....ada balance lagi...kalau terlebih RM500++ mau menangis air mata darah nanti...hehehehehehe...jgn mare tok...

Unknown berkata...

Amyza : Itula pasal mie...Tu belum pakai Toyota estima lagi...erkk!

Unknown berkata...

SHA : Nasib baik dapek "bantuan" tu an. Kalau tak kompem atok nangis

Faten Rosli berkata...

byk lg la balance..
simpan kat ASB byk2 ye.. huhu

green yg gorgeous berkata...

sabar yola atok eh

Unknown berkata...

misZ FatiN : Itulah, tapi tak banyak dah tinggal misZ FaTiN. X lamo laie akaun dah tutup. Baik atok terus cepat2 masuk

Unknown berkata...

green yg gorgeous : waaaa..thanks green (T_T)

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih