Jumaat, 3 Disember 2010

Macam mana nak lebarkan blog ikut kesesuaian

Apa khabar semua?
Sihat?
Harini ari Jumaat. Bagi yang belaj utara tu selamat bercuti dan bagi yang lain-lain selamat berhujung jumaat. Erk?!
Mana yang balik kampung petang nanti, hati-hati ya. Jangan laju sangat jangan slow sangat. Sedang-sedang.
Oklah, minggu ni Cikgu Nasir nak ajar kalian macam mana nak sesuaikan kelebaran blog anda.
Kita ada perhatikan kadang-kadang blog kita tak dapat menampung kelebaran widget/gambar tertentu kan. Jadi akibatnya, widget/gambar tu terkeluar sikit dari landasan blog. Dah nampak tak cantikkan.

So, kali ini Cikgu nak ajar kalian macam mana nak sesuaikan lebar blog mengikut kreativiti kalian <---motif guna perkataan kreativiti?

1. Baiklah, mula-mula kalian klik "design"


2. Klik Template designer


3. Klik layout



4. Klik adjust width


Then kalian adjustlah mengikut kesesuaian blog kalian. Mana yang lebar sangat tu, boleh kecikkan. Mana yang kecik, boleh lebarkan. Gud luck dari Cikgu Nasir!

5 ulasan:

SHA berkata...

macih2...

Nur Shareena.. berkata...

baru tau ~

haszuraidah ishak berkata...

waahhh..nice info..thanks for sharing..

Suhami Ahmad berkata...

haszuraidah ishak : Wekem... (n_n)

deqlis berkata...

mcm mana klu dah klik layout

kuar nie

"Not applicable for this template."

mcm mana say anak lebarkan column entri nie?? hrp boleh tolong..huhu

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih