Ahad, 6 Januari 2013

Keputusan Anugerah Juara Lagu Ke 27

Sebanyak 12 buah lagu telah berjaya menempatkan diri dalam pertandingan akhir juara lagu ke 27 yang dipertandingkan pada 6 Januari tahun 2013 pada kali ini. Lagu-lagu tersebut terdiri daripada ;


  1. Idola - Azlan & The Typewritter
  2. Pelangi Senja - Stacy
  3. Terukir Di Bintang - Yuna
  4. Anak Kampung - Jimmy Palikat & One Nation Emcee
  5. Ombak Rindu - Hafiz & Adira
  6. Tanpamu - Amir Jahari
  7. Lagu - Bedroom Santuary
  8. Teman Pengganti - Black & RJ
  9. Ku Akui - Hafiz
  10. Simetri - Hazama & Amy Search
  11. Andai Ku Bercinta Lagi - Mojo
  12. Patah Seribu - Shila Amzah
Juri yang terlibat pada AJL ke 27 kali ini terdiri daripada Azmeer, Datuk Ramli MS, Edrie Hashim, Helen Yap, Cat Farish, Damien Mikail Seet dan Kamarulzaman Taib. Berikut merupakan keputusan penuh Anugerah Juara Lagu ke 27.



Anugerah Persembahan Terbaik
# Teman Pengganti - Black & RJ

Vokal Terbaik
# Ku Akui - Hafiz

Tempat Ketiga AJL 27
#Ku Akui - Hafiz

Naib Juara AJL 27
# Idola - Azlan & The Typewritter

Juara AJL 27
# Terukir Di Bintang - Yuna (dinyanyikan oleh Aizat)

Tahniah kepada semua finalis AJL 27 dan yang menang!

8 ulasan:

Ca Ezah berkata...

x bape nak hepi dgn keputusan juara tu.hihi...nak hafz menang.... :P

*yeah..ruangan komen atok da kembali mcm biasa.. :)

Suhami Ahmad berkata...

Ca Ezah : Atok layankan ajew...hihi....haa lepas godek2 baru atok berjaya disable kan comment tu :)

Cikgu Fikri berkata...

Fiq sbnrnya siap buat borang markah utk nilai AJL tu... fiq sbnrnya nak Hafiz or Black yg menang..huhuhu.. tp,Lgu Yuna tu pun best... fiq letak lgu tu num 4...huhu...
oh yer, utk pencalonan tu ada org yg calonkan..then akan ditapis rasanya oleh pihak penganjur... lebih kurang cam tu kottttt... :)

mekjangok berkata...

suka tengok aizat bawak lagu yuna 'terukir dibintang'...hakak loike!!

Ain Dzaya berkata...

atok ni sesuai sangat dah jadi pengulas ajel-el ni....masuk tibi aih..

Suhami Ahmad berkata...

Cikgu Fikri : Wah Fik...dah ala2 jori jmptan kern

Suhami Ahmad berkata...

mekjangok : Romantik ek

Suhami Ahmad berkata...

Ain Dzaya : malu aihh

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih