Selasa, 18 September 2012

Rentetan Besday ke 100

Hari khamis malam jumaat yang lalu, saya dan seorang sahabat handai telah bertolak ke Seremban untuk meraikan ulang tahun kelahiran Suhami & Anna.  *Eh apesal ayat den cenggini. Dah lamo tak menaip katokan.

Janji nak jumpo lopeh maghrib terus bukak poso sunat samo-samo. Tapi maso tu, atok poso ntah ke mano sunat pun ntah ke mano. Ko jangan salahkan haku. Haku tak sahur malam tu. Ngeee. Okeh, berbalik kepado cerito tadi, garo-garo bertolak lambek dari Melako, atok ngan kawan sampai ke Seromban dalam pukul 9 malam cenggitu. Erk.

Sampai-sampai yo Somban, masing-masing terus pose model.

Ni kalo ko tengok kat Genting Highlands berlambak....Yang penari joget pakai bulu burung kasawari tu
Nak tak nak atok pakai juga bulu burung belanda tu. Yelah, tak mau rosakkan majlis katanya. Pastu tema pado malam tu mestilah berbaju ijo. Sementara tunggu kawan-kawan lain sampai, kami pun borak-borak jap pasal dah lamo tak keluar samo-samo.


atok yang pose isap nenen tu. Sume baju ijo kan. Kecuali abam ensem sebelah kanan tu. Dia dari KL lepas balik kojo. So, ado excuse. Yang lain kalo tak pakai baju ijo, haku halau balik.


Bilo sumo dah cukup korum, kami mempercepatkan acara meniup lilin. Pasal diorang poso tak jamah apo-apo laie kecuali air kosong. Lilin dinyalokan. Maso tu lah baru kami perasan salah seorang dari team kami tu meyambut ulang tahun kelahiran hari yang hampir. Sepatutnya meraikan atok dongan hakak bertudung ijo dan berbaju panas hitam tu. Tapi tak perasan besday abam Iwan Irwana yang baju ijo pucuk pisang ada janggut panjang ke bawah tu.



Dari kiri abam Irwan Irwana, Atok dan Kak Anna Norlina
Pastu dah tiup dan potong lilin tu, acaro suap-menyuap pulak. Dah menjadi kebiasaan kat group kami ni, kalau suap bukan tepat ke mulut, dia pencong sikit. Kadang-kadang suap ke pipi. Kadang-kadang suap ke telingo. Atok tak tahu kenapo jadi cenggitu.

Hah, ko jangan tertipu dengan wajah gadis yang manis ni, di sebalik wajah ni ado agenda tersembunyi!
Atok nak lari dah tak sompek dah. Nak lari ke kiri dah ado orang. Nak lari ke kanan dah kono blok. Last2 atok pasrah menerimo sebarang kemungkinan. So gadis merangkap penganjur majlis ni tadi terus menerpa pada besday boys & girl.

Kak Anna sampai merayu-rayu. Tapi di apek eh. Acara wajib!


Adengan mencalit kek ke muko terpakso di sensor sobab tak senonoh di tatap pandangan umum. Atok pun kono okey. So, pasrah. Haaa?...apo? Ko nak tengok jugak adengan tu?....Ish, tak payah lah. Sogan. Boto nak tengok?...Ko add pesbook atok p tengok kat album.


Majlis pun berakhir. So, the next mangsa untuk majlis akan datang adolah.....

Wah kak...suka ko kan buat pose 5 days MC...tungguuuuu.....




dongan Kamil...........tunggu hang berdua naaaaaaaaaaaa!!




6 ulasan:

CiK bINTANg berkata...

hahahaha..ku sgkakn 2..upanya 3 mgsa mlm tu ;P

MizzTina berkata...

kemain lagik pakai topeng bagai..

dya nasir berkata...

glamour topeng tu..

Tanpa Nama berkata...

nk kek sket ! untung r tok..kene kek jo..ad y dhst kene mndi tepung ngn telur..huhu

blog-tips-kurus berkata...

mane Ms Ng???

huhu!

Unknown berkata...

heheh..sakannya ..siap ada topeng2 burung lg..ekeke..

apa pun..eppy belated besday skali lg wat atok dan kengkawan ye

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih