Rabu, 12 September 2012

Kejutan Budayo

Tu dia. Dah setahun haku tak hapdet blog kan. Dengan komen tak berbalas. Atok mintak hampun dari hujung rambut sampai ke hujung kaki yang berkuku paling panjang. Sodar tak sodar sojak duo monjak ni atok asyik skip yo buat entry baru kan. Kalau buek pun, pendek-pendek.

Sebona eh atok masih lagi mencari identiti di tempat baru ni. Wah gitooo. Atok masih lagi perlukan maso yang panjang untuk menyesuaikan diri kat tompek baru ni. Baik di kawasan perumahan, mahupun di tompek kojo. Tu yang kadang-kadang sikap pemaleh tu asyik melando yo. So, atok mintak mahap yo.

Sebonar eh atok poning. Sibuk melayan karenah budak wiring aritu. Ntah hapo2. Buek kojo tak tepati janji. Janji dicapati betul. Pehtu pulak buek kojo cincai. Dah setel wiring, kono pulak mikir an pasal grill. Tak di pasang-pasang eh lagi. Ini dah nak masuk duo minggu atok duduk umah ni tak bergrill. Kalau kene rogol sapa nak jawab??

Kat tompek kojo lain pulak cerito. Walaupun atok masih dalam proses menyesuaikan diri dengan kengkawan baru, tapi nak jumpo yang bff macam opis lamo tu bolum laie. Atok tak heran sangat bab tu, sobab kat tompek lamo pun atok amik maso 6 bulan untuk sesuaikan diri. 6 bulan Jah. Kalo ko bela kucing, kucing ko dah boleh lari-lari dah. So, atok memang jenis lambek nak mesra. Al-maklumlah pemalu. Hakkk tuiii.

Ni atok nak tanyo, kat kawasan Ayer Keroh ni, mano ek kedai peralatan elektrik yang murah dan berkualiti? Buek maso sekarang ni atok mampu nak boli mesin basuh ngan poti es yo. Yang lain-lain tu kendian la kan. Kat mano ek yang hado?....Lagi satu kan, atok nak kasi pejalkan sikit otot2 yang gelebeh ni. Kat mano ado gym 1 malaysia yang masuk sehari satu hengget tu???..Wah, ko mampu kasi pejalkan otot walaupun umur dah 100 tahun???.....tolong kasitahu yo kalau sesapo yang tau...


12 ulasan:

Novelgurl berkata...

pemalu.hak tuiihh.haha.lawak2.semoga slmt x dirogol di tmpt bru yo tok.Dah tuo x do sapo nk laie la.kih3.Good luck.kojo elk2.

Cik Anis berkata...

tuudiiaaa atok mai dah !

Mohamadazhan.com berkata...

salam singgah atok...main gym pulak ek.hehe.molek tu...byk dah perubahan blog atok...makin maju! teruskan!

Zakaria's daughter berkata...

haha. amendeee nihhhh sapo jeee nak rogol atokk sehhh. wakakak. gelak guling guling. teersembur air bila baca part nih -.-

atok dok melaka dahhh aihh

Zakaria's daughter berkata...

gym 1 malaysia dekat UTC tok. jalan hang tuahh

Ca Cik Duyung berkata...

pelan2 la tok..lama2 sesuai n mesra la kat tempat baru tu.. :)

Aziela berkata...

Akak pun tak tau apa2 pasal gym 1 malaysia. Sekali masuk singgit? Bagusnya. Terima kasih Zakaria's daughter. Nanti akak nak usha situ gak. Owh..kedai letrik? Akak dulu dengan hubby berbulan2 survey semuaaa kedai letrik satu Melaka nak cari yang murah. Tak dapek ehh tok. Kok kodai ni murah peti ais, tv eii maha bona. Kok kat sinun microwave eh murah, air cond eh plak melambung rogo. Ko cari lah satu2 kok nak murah.

Atok..last2 boli kek Ayer Keroh yo? Kek mano tok..?

Pssssss : Ko nie kan, kok akak nanyo, manjanggg eh tak berjawab. Kang akak merajuk kang, sapo nak pujuk? Hubby den tu jgn harap lah... Kok x, den pakso kucing yg ko bolo tu pujuk den...

Aziela berkata...

Er...maksud akak, boli rumah kek Ayer Keroh yo..?

Suhami Ahmad berkata...

hahaha...kak ziela atok mintak mahap....x sompek nak balas....atok duk umah kat ayer keroh sekang...tu la cadang eh nak boli mesin masuh ngan poti es dlu...kot tibi tu somban murah kat thye hin...atok dah sebay...

zakarias daughter mokasih tau bg info....dokek utc eh....ok2 atok akan pertimbang an.....

Suhami Ahmad berkata...

itulah atok tongah amik maso nak sesuai an diri

Suhami Ahmad berkata...

atok dah 2 minggu dok melako

blog-tips-kurus berkata...

say 'hi' to new boss. hehe!

*p SenQ je.. :)