Sabtu, 22 September 2012

....

Malam2 ni sebonar eh atok nak melayan tido. pasal mato dah rabak lagian capek seharian kojo nonstop. tapi atok kuekkan kudrat yang hado untuk cucu tersayang yang kehausan setiap celoteh atok. * wahhh...ko mampoo up perkataan kehausan??.

sebonar eh malam ni atok raso tibo2 rindukan kaabah. mesti ko nak cakap atok propa kan. tapi ni ikhlas dari sanubari atok. sobab atok tengok gambar2 kaabah dalam pesbok. chantek. raso tenang. sayu. damai. Atok tahu, atok ni bukannya kaki mesjid. kadang2 yo jojakkan kaki ke mesjid. terawikh haritu pun lompang2. atok tak banyak ilmu agamo. orang suruh baco doa selamat, atok tau baco doa makan yo. ilmu agamo atok cetek.

tapi jauh dari sudut hati atok yang paling dalam tu raso sayu yo nak jojakkan kaki ko mokah. nak tengok kaabah dopan2. nak mengerjakan umrah. nak tadah tangan berdoa untuk kesejahteraan orang2 yg atok sayang. nak solat boto2 dopan kaabah. tapi....atok diterimo ko olehNya sebagai tetamu? Atok raso atok macam tak layak yo nak jadi tetamu Allah.

tapi...Tuhan tu maha pengampun kan. insya Allah kalau ado rezoki atok nak sangat jojakkan kaki ke sana. dapek kerjokan umrah pun jadilah. kalau dapek haji tu kiro atok dah besyukur sangat. kalau boleh bagilah atok peluang untk ke sana walau sekali sebolum atok menutup mato buek selamo-lamonya....

12 ulasan:

Mohamadazhan.com berkata...

insyaAllah atok...ada rezeki dapat sampai sana amin =)

RATU QASEH SAIFUDIN berkata...

insyaallah atok..ade niat tu..insyaallah Allah akan perkenankan..=)


ps: ade rasa yg sama jugak since tengok kat berita yg rombongan haji pertama tu berlepas..rasa macam nak sangat ke sana..=)

Novelgurl berkata...

InsyaAllah..klo berlobih2 rezeki atok tu..den nak tumpg gak..hehe.

dya bunga berkata...

insyallah,.nnti msti sampai sana

blog-tips-kurus berkata...

nak pegi nanti bagitau ye tok.. :)

chii berkata...

insya Allah..amin..semoga doa atok diperkenankan..chii pun terigin gak menziarah ke sana kalau berpeluang

Suhami Ahmad berkata...

Mohamadazhan.com : InsyaAllah, ameen :)

Suhami Ahmad berkata...

RATU QASEH SAIFUDIN : Sapa yang x mau p kan..suma nak p :)

Suhami Ahmad berkata...

Novelgurl : InsyaAllah

Suhami Ahmad berkata...

dya bunga : InsyaAllah...

Suhami Ahmad berkata...

blog-tips-kurus : InsyaAllah kalo ada rejoki

Suhami Ahmad berkata...

chii : InsyaAllah chii