Jumaat, 2 Mac 2012

Mimpi Banjir Besar Apakah Petandanya?

Assalammualaikum,

Semalam hari komeh malam jemahat. Selain malam suami isteri syhhhhhhh, yang bujang jangan syhhhhhh jugak. Berdoso takdo ikatan sah. Yang bujang baco yassin. Ni atok mau cito kejadian malam tadi. Hoi! bukan atok yang syhhhhhhhhhhh, kau jangan main gilo. Atok masa suci putih lagi. Gittew.

Semalam atok bermimpi. Atok berada di sebuah pulau kecik ni. Macam biaso kembau atok mesti ada di tangan untuk mengabadikan gambau tatapan masa depan. Sedang syok snap gambau tu, tibo-tibo orang bising kat atas sanun. Atok hengatkan apalah kan. Rupo-rupo eh banjir besar. Air deras sangat kaler coklat. Atok takutlah kan sobab seumur hidup atok tak ponah tengok banjir air coklat deras macam tu. Kat tongah-tongah pulau dikelilingi air laut lak tu. Tak polik?

Pastu atok dan kawan-kawan terus poie ke sebelah sana. Atok ado posan kat makcik ni (dalam mimpi tu, makcik ni kawan atok punyo mak). 

"Mak cik, kalau ajal saya datang hari ni, tolong buatkan kenduri tahlil dan selalu sedekahkan Al-Fatihah untuk kami ya,"kata atok. Eh

Makcik tu angguk. Terus kami menyelamatkan orang kat sebelah sana yang dah teruk banjir. Bila sampai kat sana tu (macam pulau kecik), ramai yang menjerit-jerit nak selamatkan diri ala citer titanic. Walhal kat tongah pulau ni. Pastu maso tulah atok nampak orang kayuh kereta pergi ke pulau besar. Yo! Keto tu dio duduk atas bumbung eh, pastu dio kayuh pakai tangan. Logik tak logik?

Tak lamo lopeh tu, atok dongar lagu "senyum, tak perlu kata apa-apa". Eh. Mano lak datang eh lagu latar ni? Rupo eh atok terjago dari tido. Alarm clock berbunyik...

Bilo atok terjago tu, atok termonung kojap. Air banjir kaler coklat yang deras tu bermain-main dalam fikiran atok. Ngeri. Apo makno eh mimpi banjir besar ni gak eh Ecah??

30 ulasan:

blog-tips-kurus berkata...

cucu007 minta maaf ye atok cayang. kotla kita berpisah utk selama-lamanya w/pon kita tak pernah bersua.. huhu!

*siapalah kita nak tafsir mimpi..

Roz berkata...

salam..pernah juga bermimpi 3x psl dilanda tsunami..member kata kalau berkaitan dgn air..ianya bermakna rezeki murah..

* Mimpi hnya mainan tido..

umie mia berkata...

pernah dengar org ckp kalo mimpi berkaintan dengan air ni rezeki.. tapi tak taulah kan..org yg kata hehehe

Miziey berkata...

Kalau atok mimpi air ni maknanya atok kencing atas tilam. Mihmihmihmih.
x)

Btw, ntah aa. Mainan tidur kot. ;)

Ca Cik Duyung berkata...

atok kena beli buku tafsiran impi la gini..hehe..gurau je..ca pernh mimpi keadaan yg bagai nak kiamat..langit gelap mcm nak runtuh..takut sangat..mgkin mimpi2 cenggini mengingatkan kita supaya lebih banyakkan amalan..

Chenal berkata...

Wahahahhh..
Alahai atok. mimpi serupo mimpi Yang berhormat!!
Raso2 cucu la...Atok bakal jadi penghulu tak lamo lagi.

Zakaria's daughter berkata...

ngeee.
apa atok neh.
ngat kan mimpi banjir coklat tuh,
coklat ferrero roocherrr ke ape ke.
bau paham banjir kaler coklat >_<

nak top letteww mcm titanic.

senyum tak perlu kata apa apa.

KuNanGKuNanG berkata...

tang lagu sonyum tu ingatkan atok yg dok nyanyi sbb tu banjir..he3..
mimpi berkaitan air rzki..org kata la...:)

mas saari berkata...

tak pastilah maksudnya tok, kena tanya yang lebih arif ni...

saya pun pernah mimpi dilanda tsunami, tapi tak pernah cari pun apa maksudnya...

faiz berkata...

mainan mimpi je tok...

Jue berkata...

urm tak pasti pulak
last aku mimpi banjir, aku terkencing la seluar
oh waktu tu aku masih sekolah rendah hehe
kena marah esok pagi time nak sekolah haha

dill berkata...

atok, ce cek. tilam basah tak?

dill.

Woofer Storm berkata...

tak tahu pula apa mknanya tu...

~SaL IjOu~ berkata...

selalu org ckp mimpi mainan tido,kan..tp ada jugak mimpi elok yg jadik petanda..da penah beberapa kali mimpi sy jadik kenyataan..yg mimpi pasal al-Quran & mimpi 'terbang'..~

mimpi pasal air pun selalu tp yg ni x sure pulak apa petandanya~

Aziela berkata...

Apa sahaja mimpi berkaitan air, tapi berwarna, Insyaallah membawa maksud rezeki. Tapi kalau air tu jernih, maknanya ada kesedihan yang bakal tiba. Maklumlah...air mata kan kaler jernih...
Errr...akak pun ado orang tuo kek kampung tu kobar'an. Peliknya, tepat pula tu beberapa kali akak mimpi air nie... Jernih ada, berwarna pun ada... Errr...kaler sirap bandung, x do yo...

Suhami Ahmad berkata...

blog-tips-kurus: Erk...

Suhami Ahmad berkata...

Roz : Kalau betullah, alhamdulillah =)

Suhami Ahmad berkata...

umie mia : Kalo betullah, alhamdulillah...

Suhami Ahmad berkata...

Miziey : Choi...

Suhami Ahmad berkata...

Ca Cik Duyung : Tapi atok raso kiamat lagi dasyat dari tu

Suhami Ahmad berkata...

Chenal : Pengsan

Suhami Ahmad berkata...

Zakaria's daughter : Harus glemer uolls...pitam @_@

Suhami Ahmad berkata...

KuNanGKuNanG : Itu bunyik alarm clock atok T_T

Suhami Ahmad berkata...

mas saari : Mungkin mainan tido kot

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Mungkinlah...

Suhami Ahmad berkata...

Jue : Pengsan

Suhami Ahmad berkata...

dill : Hellowwww T_T

Suhami Ahmad berkata...

Woofer Storm : Mainan tido kot

Suhami Ahmad berkata...

~SaL IjOu~ : Atok kadang2 selalu gak mimpi terbang...

Suhami Ahmad berkata...

Aziela : Kalau botolah makno mimpi tu...atok menadah tangan tanda kesyukuran