Ahad, 12 Februari 2012

Tempat-tempat menarik di Pulau Langkawi part 2

Assalammualaikum dan peace no war!


Silo pasang tali pinggang keselamatan. Anda diminta tunggggggggggggguuuuuuuuuuu sebentar. Kalau tak paham entry yang atok nak carutkan jap laie, sila rujuk tempat-tempat menarik di Pulau Langkawi part 1 ni dolu.............bibibibibibbbb........okeh, dah paham? moh teruskan perjalanan.

Sebaik sajok atok sampai di jeti pekan rabu, atok naik bot kecik ke sebuah pulau. Tambang 5 hengget sekepala. Dalam bot tu adolah budak2 dan mak budak dari pulau langkawi baru balik beli barang dapur or balik dari asrama kot. Atok terserempak dengan mak jemah seksi mengalahkan Rosalinda Ayamor. Sesapa yang tak mau matanya buta, sila totop mata...


Inilah Mak Jemah!!!
Ko mampu menatapnya? Hadek kat sebelah tu pun berpaling 

Hamek kauuu!!....kejap dia tunduk2 betulkan beg plastik baru lepas soping kat kaki tu. Kejap2 telek. Kena katarak atok maso sepanjang perjalanan dalam bot tu. Seksaan itu berakhir saatnya tibo di sebuah pulau. Di
sebuah perkampungan tu, kami bertujuh terus pose anggun di tepi jeti berlatarbelakangkan panorama yang indah. Gunung-ganang keliling, air laut kehijauan, pepohon kelapa melambai-lambai di tepi pantai perkampungan. Memang asyik Ecah.

Dari kiri Intan, Ana, Azizi, Kamil dan Heriza...pose santek di tepi jeti

Lepas ja sampai di jeti, kehadiran kami di sambut oleh Mak Cik Awe merangkap tuan rumah tempat kami menginap sepanjang ompek hari nanti. Mak Cik Awe fully covering wokeh. No ruangan air cond di tengah-tengah! Mak Cik Awe jemput kami naik motor untuk ke rumahnya. Atok ngan budak2 laki lain jalan kakilah. Sambil2 tu pose titanic sepanjang perjalanan. Oh yo, lupo pulak atok nak memperkenalkan perkampungan yang atok dodoki sekarang. Nama kampung itu adolah...


Kampung selat Bagan Nyior!!!...terlotak di pulau dayang bunting


Haa....sebaik sajok sampai ke kampung tu, Mak Cik Awe terus menunjukkan skill memasaknya untuk makan tengah hari. Ya Allah, lauk-pauknya memang enak-enak. Sogar dari ladang. Ado hudang, ado sotong, ado ikang, ado ulam-ulaman, ado macam-macam! Atok tambah 2 pinggan!

Inilah mak cik awe di samping hudang segar...nampak naluri keibuan kan...

Lopeh yo makan tengah hari tu, kami membungkang rehat sebentar. Potangnya Mak Cik Awe ajak poie ke Pulau Tuba yang terlotak bersebelahan dengan Kampung Bagan Nyior.
Antaro pulau dayang bunting dan pulau tubo ada dihubungkan dengan sebuah jambatan lingkungan 200 meter


Ini pemandangan dari jambatan
Okey2, atok malas nak tulis panjang2 segala. Pasal dah pukul 1.41 pagi nih. Mata hitam pun dah tak nampak. Pasal 99% dah dikuasai bebola mata kaler putih. Ado laie kesinambungannya nanti. So, apakah aktiviti kami di Pulau Tuba ittew? Apakah yang kami jumpa? Apakah tempat menarik yang ado kat situ?Nantikan episod seterusnya esok.....~ngeeeeeeeee

12 ulasan:

KuNanGKuNanG berkata...

amboi mak jemah tu...tp ni mak jemah ada halkum ka?haha..
syoknye atok melancong dan melencong....xajak pun..kikiki

Ca Cik Duyung berkata...

bestnyer atok pi langkawi...rugi xkirim coklat..hehe.. :P

mas saari berkata...

syok2! tak sabar nak ke langkawi bln 10 ni..

Azham Vosovic berkata...

Haha...cepat sambung Atok!

lepas ni sy nk pegi Tioman....Langkawi jauh dr KL hehe

blog-tips-kurus berkata...

nak ikot Azham p Tioman le.
Azhaaaaaaaammmmmmm!!! wait 4 me...

mekjangok berkata...

amboi seksinya mak jemah...kalah aweks2 kat kl nie...sonok la atok..tiap kali mak jemah tunduk..mesti mato atok pun terbuko luas ekk!!

Suhami Ahmad berkata...

KuNanGKuNanG : Ini mak jemah xda halkum...Ori hokkey...

Suhami Ahmad berkata...

Ca Cik Duyung : Atok pun x soping sangat...

Suhami Ahmad berkata...

mas saari : Huhu...x lamo laie tu

Suhami Ahmad berkata...

Azham Vosovic : Wah, Tioman! Atok tak ponah poie lagi

Suhami Ahmad berkata...

blog-tips-kurus : Atok pun nak itottt

Suhami Ahmad berkata...

mekjangok : Sepanjang dalam bot tu, mato atok rabun