Sabtu, 18 Februari 2012

Fakta Menarik

Brokoli dan kubis adalah sejenis sayuran yang berupa bunga.





Bayi yang baru lahir memiliki 350 tulang. Tulang-tulang tersebut akan bercantum menjadi 206 apabila mencecah usia 5 tahun.




Tiada bukti yang kukuh siapa yang membina Taj Mahal.




Kajian telah dilakukan terhadap 200,000 ekor burung unta selama 80 tahun, tidak ada seekor pun yang menguburkan kepalanya ke dalam tanah.




Nail Amstrong menjejakkan kaki di bulan dengan langkah kiri.

19 ulasan:

faiz berkata...

owh..patutla tulang baby xkuat..

Miziey berkata...

Wat?? tak pernah menguburkan kepala dalam tanah?? fak!! gua ditipu selama iniiii!!!

Zakaria's daughter berkata...

brokoli dan kubis sejenis sayuran yang tak buleh dimakan oleh org yg ade kencing manissss.

ahaha. mana tawukkkk dengan langkah kiri?

grr

Ca Cik Duyung berkata...

yang ke-4...hehe..tertipu la..dulu mcm pernah dgr dlam citer ape ek cakap yg burung unta suka membenamkan kepala dalm tanah..haha

yg ke-5 ca xfaham...langkah kiri ?? tu simpulan bahasa ke perbuatan? hehe..konpius..

Munnafendy berkata...

eh,kalau mcm tu knp org kata burung unta takut sorokkan kepala kat tanah?

LadyBird berkata...

fakta yg burung unta masukkan kepala dlm tanah tu dr mane ek?

mas saari berkata...

pernah gak dengar kalau burung unta takut mesti dia masukkan kepala dalam tanah, rupanya tak betul ye..

~SaL IjOu~ berkata...

jejak kaki ke bulan kaki kanan atau kiri pun diambil kira ya..~

Si BuDaK KaChAk berkata...

aik...langkah kaki apa pun dikira fakta gk ek???hehehe

hebat la sape yg mgkaji...

huhuh

sabry oppa berkata...

hahahaha...

fakta ker ni? ish2...

baru tahu ni...

nice ")

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Sobab tu orang koba bayi ni lombut tulang eh kan

Suhami Ahmad berkata...

Miziey : Haaa. ni musti pengaruh cito katon lebih ni

Suhami Ahmad berkata...

Zakaria's daughter : Eh iyokoh orang kencing manis tak ley makan? Atok baru tahu ni

Suhami Ahmad berkata...

Munnafendy : Atok raso tu burung unto p sekolah kot. ~ngeee

Suhami Ahmad berkata...

LadyBird : Atok macam ponah baco gak

Suhami Ahmad berkata...

mas saari : ATok raso tu citer katon kot...

Suhami Ahmad berkata...

~SaL IjOu~ : Itulah...huhu

Suhami Ahmad berkata...

Si BuDaK KaChAk : Ngeee....

Suhami Ahmad berkata...

sabry oppa : Fakta ")

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih