Rabu, 9 Mac 2011

Sabarudin Tukang Kasut

Masihkah kalian ingat lagi cer ceghiter tu? Ceghiter ni ditayangkan pado tahun 1966. Kalau nak skodeng barisan pelakon dan sinopsis klik [SINI]. Baiklah, kali ni atok tak mau cerito Sabarudin punya kasut, tapi nak cerito atok punyo kasut. Untuk makluman, atok dah pakai kasut kojo ni dekat 2 tahun. Inilah kasut pertama yang atok pakai semasa masuk ke alam pekerjaan dolu-dolu. So, mempunyai nilai sentimental di situ.


Kasut atok tu tapak dah haus. Memandangkan sayang nak tukar baru + nuffnang tak kasi-kasi haku BE tahun ni! so atok pun tak mau beli baru, tapi tukar tapak kasut tu yo. Lagipun, kasut tu merupakan khazanah alam yang bernilai tinggi kelak. Nanti aku nak daptar kat UNESCO. So atok pun pergilah kedai kasut Kak Timah...


Sekali 50 hengget kono. Dia tukar seluruh tapak sekalik
Terpaksalah atok memotong peruntukan petrol bulan ni. Kesian bobot. Duk umah ler nampak gayanyer. Atok hantar kat akak Timah hari Isnin haritu. So, sepanjang ketiadaan kasut + kasut spare, atok pakai selipar. Dari jauh dah dengar kelepek kelepek bunyi selipar aku. So, hari ni dah boleh amek. Tekojot sakan atok kojap. Sebelum ni tumit tu 1.5" tapi akak Timah dia kasi up 2". Aiyoooo......Agaknya dia tengok aku insan kerdil tu yang dia kasi up. Hadei, terasa macam model susahlah atok nak jalan pasni. Tapi dari sudut positif, atok dah tinggi 2 inci! Kah kah kah!




Positif thinking! positif! (sambil buat aksi mcm Doktor "kenali potensi anda")

17 ulasan:

faiz berkata...

atok nape tggi sgt...heheh...den raso nuffnang xsuko org nogorila..den pon xponah dpt BE...

KUREKURE COMEL berkata...

tokkk...ke uwan ni...hehehe..
kemain tinggi lg tu...perhhh..

boli kasut lain la tok..hihihi..

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Ontah, agak eh dio tengok atok petot. 2 inci tu tak tinggi laie. Cadang pehni nak pakai 4 hinci...


Larikkkkk

Suhami Ahmad berkata...

KUREKURE COMEL : Atok bulih, uwan pun bulih..Ha..pilih2..

Ala...nak boli kasut baru makan duit gak tu Mina oiii....Lagipun atok seleso pakai kasut nih..hihi

AngahSayang2314 berkata...

dulu hubby ada gak kasut nie zaman2 bercinta hehehe

Suhami Ahmad berkata...

AngahSayang2314 : Mesti hubby angah pun kerdil macam atok kan...


*buat2 pengsan

Cik Rimau berkata...

hak3.. atok kecik ke?? jgn mrah eh.. haha.. ok what.. nmpak tinggi sikit..

Pena Marhaen berkata...

cam kasut jenamo "lee"yo tok..!!

mesti mahal ni kan??tu sobab atok sayang...kan??kan??

wanacesh berkata...

mahalnyer 50hengget!!rsa mcm duit tu melekat bwah kasut je,,ha~~

Terbang bersama awan~

teacher bonda berkata...

hahahha..Tb amat jekes kt atok sbb dpt tmbh 2 inci ketinggian..:)

Kamsiah berkata...

2 inci..tinggi tu bg lelaki..:)

Suhami Ahmad berkata...

Cik Rimau : Haah, kocik. Tak po rimau, dah biaso dah.

Suhami Ahmad berkata...

Pena Marhaen : Jenama "lee" boli kat jalan Lee Sam....eh ado ko jalan Lee sam?

Suhami Ahmad berkata...

wanacesh : Itulah. Tapi nak buek camno. Kalo atok boli len, lagi pulak ntah berapa yang melekat bawah kasut tu

Suhami Ahmad berkata...

teacher bonda : Ala..TB x leh jeles. Sebab bukan kehendak atok tambah 2 hinci. Kih kih

Suhami Ahmad berkata...

Kamsiah : Itulah, tapi seb bek kak Timah tak lotak 3 hinci!

Cik Rimau berkata...

eh... xpela tok.. laki kecik la cute.. haha.. comel je..

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih