Selasa, 15 Mac 2011

Macam mana nak pasang NetworkedBlogs

Cikgu Nasir

Selamat pagi murid-murid. Amacam, sihat tak? Baiklah, hari ni cikgu nak mengajar kamu tentang bagaimana untuk membuat NetworkedBlogs.
Apo bondo natang eh tu cikgu Nasir?
Ye murid2 sekalian. NetworkedBlogs bukan binatang jauh sekali haiwan ternakan ye, networkedBlogs adalah satu sistem rankaian automatik yang akan memaparkan link blog anda ke wall facebook. Sapa tak paham angkat kaki tangan. Uiii aii, ramai gak angkat tangan. Itulah kau, time haku mengajar kau ponteng disebalik tirai kat surau. Erk! macam kisah aku jek.... Larikkkkkkkkkk.. 
Baiklah kita cuba tengok rajah di bawah. Cuba perhatikan, tajuk blog anda akan automatik muncul dalam wall facebook. Apa kebaikan pasang NetworkedBlogs ni? Kebaikannya adalah, kau akan dapat free visitors dari kawan-kawan facebook kau jika terbaca wall kau. Tapi pastikan entry kau kaw kaw. 

Entry automatik akan muncul kat wall facebook.

Camne nak buat? Ha...ikuti langkah-langkah berikut.





2. Isikan maklumat diperlukan seperti nama blog, URL blog, Topik blog, Bahasa, dan diskripsi. Kemudian takan next


3.  Dia akan keluo camni. Kau tekan je YESZA


4. Pastu ada dua cara untuk mengesahkan kau ni owner blog tersebut. Samada kau suruh kawan kau sahkan. Atau kau guno widget untuk mengesahkan tuan milik. Tapi kalau guna widget ni macam kompleks sikit tapi cepat. Yang suruh kawan ni senang tapi lambat sikit.

5. Kalau dah sah, nanti automatik setiap entry akan direct masuk ke facebook wall. Tak payah susah-susah nak promote blog kau bagai. Tapi apa yang penting murid-murid? Pastikan entry kau kaw kaw.
Sekian, wa billahi taufiq walhidayah assalammualaikum warahmatullah hiwabarokatuh....K, boleh keluar rehat sekarang! ...ha ape? loceng tak bunyi lagik? ....xpe2...aku bunyikan!

10 ulasan:

Mohamadazhan.com berkata...

salam

info menarik. Baru tau tujuan benda alah tu.hehe.

zazaw berkata...

terima kasih yaa atokk
:)

Park Min Rin berkata...

terima kasih cikgu nasir.. :D

faiz berkata...

atok...mcm best jeni..bley try ni..

KUREKURE COMEL berkata...

alamak....kat fb baru ada 6 friends...hehehe...



malu ni...huhuhu...

Unknown berkata...

Mohamadazhan hjDesa : Salam, mokasih...sharing is caring =P

Unknown berkata...

zazaw : Sesamo zazaw =)

Unknown berkata...

MY SouL My HeArt : Terima kasih kembali ^__^

Unknown berkata...

faiz : Try la faiz. Boleh naikkan unik visitor

Unknown berkata...

KUREKURE COMEL : Haish...tak mungkinlah Mina..hihi

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih