Jumaat, 25 Mac 2011

Jenis-jenis Burung Paling Berbahaya Di Dunia

9. Burung Rhea

The Rhea, asli Amerika Selatan, merupakan burung besar yang dapat mencapai berat sehingga berat 60-80 kilogram. Meskipun lebih kecil dari burung unta dan tidak seagresif seperti kasuari, rheas memiliki kaki berotot, taji keras pada kaki mereka dan tendangan mereka dapat menghasilkan kekuatan sebesar 800 paun per inci persegi. Hamek kau. Kompem e'ek senak.




8. Burung Hering
Jika terpojok (jangan tanya aku terpojok tu hape), seekor burung hering dapat mendesis atau membuat suara mendengus untuk Anda. Burung ini juga memiliki paruh melengkung tajam yang boleh mengoyak daging, dan juga memilik penglihatan yang sangat baik. So, burung ni tak perlukan kanta lekap warna kelabu seperti orang melayu gila-gilakan nak pakai. Kan? Kan?





7. Burung Helang
Helang adalah binatang yang kuat, cukup kuat untuk mengangkut sesuatu yang memiliki berat empat paun, burung ini agresif dan meskipun mereka tidak terlalu bahaya bagi manusia di alam liar, dalam ruang tertutup cakar dan paruh mereka dapat membahayakan dan menyerang manusia dengan mudah. Mereka boleh makan sekitar setengah kilo ikan dalam tempoh empat minit. Namun masih tidak dapat mencabar rekod si ****** yang paling kuat makan di dunia.





6. Burug Falcon
Seperti burung pemangsa lainnya, mereka memiliki cakar tajam dan paruh kuat yang digunakan untuk berburu, bersama dengan ketangkasan dan kelincahan,boleh menyebabkan bahaya pada manusia, bahkan walaupun masih bayi, paruhnya juga dapat dikonfigurasi secara khusus untuk memotong melalui saraf tulang belakang dari mangsa mereka. 






5. Burung Hantu
Burung hantu adalah raptors, atau burung pemangsa, dan mereka menggunakan cakar dan paruh untuk membunuh, menangkap dan makan. Dalam sebuah ruang tertutup, atau jika burung itu ada dalam ketakutan atau gelisah, boleh mendatangkan bahaya pada manusia. Ingin ditekankan, burung hantu bukanlah seekor hantu!




4. Burung Camar
Antara burung yang paling pemes dikalangan novelis atau penyajak. Sikit-sikit camar terbang. Sikit-sikit camar yang anggun tertulis di dalam karya mereka. Walhal burung camar sangat agresif dan sering menyerang dan bahkan mematuk di kepala orang-orang untuk melindungi sarang dan anaknya. Bahkan, orang-orang Inggeris terpaksa membawa payung untuk menghindari serangan itu, setidaknya pernah ada seorang wanita dibawa ke ruang gawat darurat dengan paruhnya kerana luka dalam di kepala, dan tidak terkecuali anjing-anjing juga turut dibunuh oleh burung-burung tersebut. Ganas tak?




3. Angsa Kanada
Angsa Kanada sangat agresif, terutama jika Anda sengaja atau tidak sengaja mendekati sarang mereka atau anak mereka, maka mereka akan mengejar Anda hingga pergi dan bahkan menggigit Anda. Maka berlakulah aksi kejar-mengejar sesama anda. Err...kalau Angsa Malaysia tak ganas sangat. Kau hobin pakai buah kelapa, mencanak angsa tu terbang.




2. Burung Unta


Burung unta adalah burung gugup tetapi amat berbahaya. Mereka merupakan burung terbesar yang masih ada, mereka dapat mencapai berat sehingga 350 paun dan kepantasan mereka berlari mencapai 30 km per jam. Seperti burung kasuari, mereka memiliki kaki yang kuat dan juga mempunyai cakar tajam. Tendangan mereka dapat membunuh seekor hyena. Tu dia!





1. Burung Kasuari
Kasuari, salah satu spesies yang terancam punah. Burung besar ini hidup di hutan hujan, hutan dan rawa di Australia. Kasuari tidak boleh ditebak, agresif dan dikenali membuat serangan kaki besar mereka yang suka menendang dan mencakar. Tendangan mereka mampu meremukkan tulang, dan cakar mereka bisa disamakan dengan ketajaman belati. Ha....belalah sekor kalau tak caya

19 ulasan:

faiz berkata...

raseye nak bela seekor la..heheh

KUREKURE COMEL berkata...

burung unta gugup...perhhh...gugup2 pun kalau tendang...blh maut wooo...



baru pikir nak tunggang burung ni...hihihi...

amry berkata...

ish..kenapa gambar burung unta jer yang kuar ni.dah berapa kali refresh,tak juga keluar.line eden tak ok ker?adehh

Mutalib attholib berkata...

ya.. gambar burung unta je yg saya boleh view.. knapa agaknya ya..

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum..

kalau nak nengok burung, kne gi tanjong tuan kan heheheeee

zaidatul salwa berkata...

bela sekor jadi guard kat umah.hehe.

wanacesh berkata...

erk,,burung unta bukan burung kasawari ke?,,,suka tengok telu2 dia,,besau gedabak,,msk sodap nh,,

info yang best!

| gad1s s0ypans | berkata...

at0k.....npe dh simple blog at0k....???

Red berkata...

nak burung unta. kasi dia diamkan anjing jiran. hahaha XD

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Ha, bolo faiz...bolo yang paling bahaya tu

Suhami Ahmad berkata...

KUREKURE COMEL : baik Mina pikir 2 3 ratus kali sblm tunggang...

Suhami Ahmad berkata...

amry : hihi kesilapan teknikal. Atok mintak mahap. Ha, skg dah ok...

Suhami Ahmad berkata...

Mutalib attholib : Kesilapan teknikal tu Mutalib attholib

Suhami Ahmad berkata...

sahromnasrudin : Kat PD kan...haah, musim burung berhijrah sekang

Suhami Ahmad berkata...

zaidatul salwa : Aiyooo...yang mano tu

Suhami Ahmad berkata...

wanacesh : Tak tahu la wanacesh. NI atok dapek dari abang gugel

Suhami Ahmad berkata...

| gad1s s0ypans | : Sobab atok dah buang header ek. Nah atok dah lotak balik

Suhami Ahmad berkata...

Red : Hihi...ala, Red selotip yo mulut anjing tu...hehe

malaysiaRia berkata...

Jadi komuniti malaysiaRia, boleh perkenalkan blog anda di sana..