Sabtu, 19 Mac 2011

Fakta Menarik

Otot yang bekerja paling cepat di tubuh kita adalah otot di kelopak mata yang membuatkan kita berkedip. Kita boleh berkedip 5 kali dalam sedetik!





Coklat dapat membunuh anjing kerana ianya mempengaruhi jantung dan susunan sarafnya.





Tanpa campur air liur di dalam mulut, kita tidak akan dapat merasakan makanan.




Kuku di jari tangan tumbuh 4 kali lebih cepat dari kuku kaki




13% orang di dunia adalah kidal

26 ulasan:

myazuluv berkata...

>> owhh, baru ku tahu..anjing bole mati makan coklat?

Red berkata...

haha. nak bagi anjing makan cokelat lah. haha XD

cacing berkata...

wah! agak2 kalo cacing berkedip tak mata? heee

Ali ridha berkata...

kalau terhenti otot kepala tu.payah juga kan hidup kita ini.

anjing tu muka seperti manusia la.
cerita apa tu....bahaya juga anjing tak boleh makan coklat ni...sebab aku kena bagi makan roti je.hehe..

ShaLLeyShaLina berkata...

wah wah....best info ni tok..nak lagiiiii

faiz berkata...

patutla puas menunggu kuku kaki panjang..

Pirate berkata...

ooo baru tau...

Novelgurl berkata...

Salam..ooo.pttla kuku jari asyik pnjg cpt je..hehe~

Salfiza berkata...

atok,mane header atok?

Sham berkata...

adeh semuo tu pakcik tak pornah tahu pun sebelum ni...!

KUREKURE COMEL berkata...

tok...kalau yg jenis selalu terkedip2 mata tu...agak2nye...bape kali persaatkan....hihihi....

Mohamadazhan hjDesa berkata...

hebat ciptaan kita ni :)

wanacesh berkata...

awat muka anjing tu macam manusia je atok,,seram tgk,hihihi,,
atok kiter kidal!!dlu ustaz marah sy tulis guna tgn kiri,,huhu,,tpi degil gk,,klo ikut ckp dia,,2-2 tgn bole guna tulis nh,,=)

Suhami Ahmad berkata...

myazuluv : Itulah sepatutnya

Suhami Ahmad berkata...

Red : haish, x bek

Suhami Ahmad berkata...

cacing : Err..kene pakai kanta pembesar jap

Suhami Ahmad berkata...

Ali ridha : Mungkin bulih hentikan sistem saraf anjing tu

Suhami Ahmad berkata...

ShaLLeyShaLina : Tunguuuuuuuuuuuu....

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Erkk! rajin faiz nunggu ek

Suhami Ahmad berkata...

Pirate : ^_^

Suhami Ahmad berkata...

Novelgurl : Atok pun baru tahu..huhu

Suhami Ahmad berkata...

Salfiza : nanti atok pasang ek

Suhami Ahmad berkata...

Sham : samola ngan atok. hehe

Suhami Ahmad berkata...

KUREKURE COMEL : ish, itu kono buek ujikaji guno pita detik tu

Suhami Ahmad berkata...

Mohamadazhan hjDesa : Alhamdulillah... =)

Suhami Ahmad berkata...

wanacesh : itulah manusia yang nak jadik anjing, Hihi

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih