Khamis, 3 Februari 2011

Tingkatkan traffic dari search engine dengan costum title meta tag

Cikgu Nasir
Selamat pagi pelajar sekalian.

Hari ini cikgu akan mengajar subjek SEO. Bukan UFO! Tahukah pelajar sekalian bahawa kita boleh meningkatkan traffic lamp dari search engine dengan costum title meta tag? Apa?? Tak tahu? Ok, kalau tak tahu sila baca nota cikgu selanjutnya.

Ini kerana, title meta tag tersebut akan memaparkan nama blog terlebih dahulu dan kemudian di ikuti dengan tajuk entri atau artikel. Di bawah ini adalah contoh title meta tag yang terdapat pada blog pelajar sekarang. Sila semak sekarang! Klik pada tajuk entry pelajar. Perhatikan, samada nama blog yang muncul dulu kemudian baru tajuk entry, bukan? 

Contoh : 
  • Apo2 Yolah / Tingkatkan traffic dari search engine dengan costum title meta tag  ( x ) not ok!
  • Tingkatkan traffic dari search engin dengan costum title meta tag / Apo2 Yolah ( / ) ok!
Amacam? Kalau tajuk blog muncul dulu then baru tajuk entry, so pelajar kena modified sket. Untuk modified sila klik [SINI] untuk tutorial. Sila bagi tepukan gemuruh kepada "maribinablog" kerana menyumbangkan ilmu yang bermanfaat ini. Hai, ucap time kasih je ke? Mana eskem pop cikgu?? Ok2, pelajar sekalian boleh bersurai.

6 ulasan:

Mohamadazhan.com berkata...

cikgu disiplin ka ni.hehe.skema ja :p

Unknown berkata...

hott laah cikgu ni,ahha

Tutup Blog berkata...

tq for the info...

Unknown berkata...

Mohamadazhan hjDesa : Cikgu Nasir...Hihi

Unknown berkata...

amir aizat : Ha...mokasih zat... :)

Unknown berkata...

Zur@ZaRi : Wekem Zur@ZaRi ^_^

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih