Khamis, 3 Februari 2011

Mini reunion phua chu kang

Sepatut eh hari ni atok joint mini reunion a.k.a gathering kat kampung atok nih. Kengkawan maso sekolah  kat Pilah dolu-dolu. Memandangkan info tu disebarkan saat akhir, makanya ramai yang terpinga-pinga blur tanyo atok, apakah reunion itu? Untuk apakah? Reunion tergempar sempena banjirkah??

So, dengan berat hatinya atok tak dapek nak joint sekali. Bukan apo, atok raso musti ramai yang tak datang. Tak bestlah camtu. Takpolah, next time kito plan baik-baik wokey. Sham and the gengs, atok mintak mahap tak dapek joint.

Dalam keenakan pekena sarapan nasi lomak  berairkan milo paneh pagi tadi, atok raso ado sesuatu yang kekurangan. Ado something yang tak ado kat dopan mato atok. Jap kojap. Kucing? Kucing ado bawah mejo. Apo yang kurang?......Ha!!! Fruit son atok ilang!. Mano gak eh berkubang anak buah atok ni. Pueh atok carik. Bawah tikar takdo, dalam bilik air takdo, ateh atap takdo. Mano lak dia eh cinonet nih!

Atok mulakan misi mencari di luar rumah. Dah lah maso tu rumah atok berlecak-lecak kesan limpahan banjir tempoh hari. Atok dah risau dah ni. Cari punyo cari, atok terkesima seketika.....










Atok terus diam membisu.....

14 ulasan:

_siti norbaiti_ berkata...

ponah ke budak tu nyorok bawah katil tok??
huhu..nice kasut beliau XD

blog-tips-kurus berkata...

jage fruit son pon x lepas org tuo ni. camne own son nanti?!!

Encik MamaT berkata...

hadoi tok.. ikat tali je tok oiii.. kan senang... heheehe

Salfiza berkata...

camno atok jago fruit son atok ni...hohoho
mgkin fruit son atok teringin nak jd PCK kot..ahahah

KUREKURE COMEL berkata...

tok borek...fruit son borek...kehkehkeh...


tok cmtu la time kocik2....
hahaha...

teacher bonda berkata...

ni PCK Mesia nih..boot kaler itam lg tuh!!

Suhami Ahmad berkata...

_siti norbaiti_ : Bukan bawah katil yo...dalam gobok dapur pun ponah menyorok....

Suhami Ahmad berkata...

blog-tips-kurus : Hihi.....atok dh tak jago dah...anak2 sumo dah bosar

Suhami Ahmad berkata...

Encik MamaT : Huhu...tak leh. Nanti atok kono boda kek omak eh sobab ikat anak dio macam kobau

Suhami Ahmad berkata...

Salfiza : Itulah yang atok takut-takut an sekian lamo tu...ishhh

Suhami Ahmad berkata...

KUREKURE COMEL : Hait! Atok laie terukkk!

Suhami Ahmad berkata...

teacher bonda : Kih kih kih....kecik2 dah pandai tu

faiz berkata...

camno nak nyorok bwh tikar...huhu

Suhami Ahmad berkata...

faiz : hihi. atok pun tak pasti cmno

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih