Jumaat, 25 Februari 2011

Daphne Iking peluk Islam




KUALA LUMPUR - Pengacara terkenal yang juga pelakon filem Belukar, Daphne Eleanor Iking (gambar) mengesahkan beliau telah memeluk agama Islam awal bulan lepas.
Pemenang anugerah Aktres Harapan Terbaik pada Festival Filem Malaysia Ke-23 itu turut mengakui beliau telah melangsungkan perkahwinan dengan seorang usahawan, Azmi Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai Joe, 30-an, pada 8 Januari lalu.
Ini merupakan perkahwinan kedua Daphne, 31, yang sebelum ini mengahwini Ryan Chong Yiing Yih, 33 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Isobel Daniella Iking, 4.
"Saya memeluk Islam bulan lalu dan kemudian bernikah pada 8 Januari. Majlis kesyukuran secara kecil-kecilan telah diadakan di kampung halaman saya di Keningau, Sabah," akui Daphne.
Sumber : Kosmo!

Ulasan atok : Alhamdulillah. Bertambah lagi saudara Islam kita ^_^

6 ulasan:

Hafiza Hafinas berkata...

alhamdulillah...

Tanpa Nama berkata...

>> alhamdulillah, harap2 jadik muslim yg baik..bukan atas dasar perkahwinan shj..

KUREKURE COMEL berkata...

alhamdulillah...


hope dia dpt istiqamah dlm islam..
huhuhu...

Unknown berkata...

TheChekJah : Alhamdulillah...

Unknown berkata...

myazuluv : Amin moga dia jadi muslimah yang beriman

Unknown berkata...

KUREKURE COMEL : Amin ya Robbal Alamin

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih