Ahad, 2 Januari 2011

Jadual tempoh Apo2 Yolah Next Top Icon musim 2

InsyaAllah, kalau sambutan menggalakkan hanya top 10 sahaja akan layak ke final stage. Setiap finalist akan mengharungi 10 cabaran sebelum bergelar Apo2 Yolah Next Top Icon musim kedua. Setiap cabaran ada 2 cenderamata menanti bagi setiap kategori.


Sebelum ini ANTI musim pertama hanya diberi masa seminggu. Tetapi bagi ANTI musim kedua, kami bercadang untuk melanjutkan setiap cabaran kepada 2 minggu. Bermaksud setiap cabaran ada tempoh 2 minggu, dan jika 10 cabaran ada 20 minggu. Hanya mereka yang kuat dan bersungguh sahaja layak menyertai pencarian ini. Berikut adalah cadangan kronologi bagi setiap cabaran.


Isnin1 : Tajuk cabaran akan dimaklumkan
Isnin 1-Sabtu 1 : Tempoh memikirkan idea untuk selesaikan cabaran.
Ahad 1 : Cabaran mesti di post pada hari tersebut samada secara autopublish atau automatik.
Isnin 2- Rabu 2 : Tempoh mengundi
Jumaat 2 : Keputusan penyingkiran diumumkan
Isnin 3 : Tajuk cabaran berikutnya dimaklumkan
......dan seterusnya sehingga juara ikon apo2 yolah ditemui...

contohnya,

Katakan kita mula pada Isnin 7.2.2010, tajuk cabaran akan diberi pada tarikh tersebut. Sepanjang 7.2.2010 sehingga 12.2.2010 finalist akan memerah idea untuk selesaikan cabaran tersebut. Pada 13.2.2010 iaitu hari Ahad, idea tersebut perlu dipost di blog masing-masing. Tempoh undian (secara detail akan dimaklumkan) akan dibuka pada 14.2.2010 sehingga 16.2.2010 sahaja. Pada 18.2.2010 iaitu hari Jumaat, keputusan penyingkiran pertama akan diumumkan.

Dan bermula semula pada setiap isnin berikutnya, tajuk cabaran kedua akan diumumkan. Dan bla bla bla...
Itu sajok.
^_^

4 ulasan:

Gadish Lollipop berkata...

atok . farah raso cm nk join jah . tapi . . hayoo . . ta buleh :(

ShaLLeyShaLina berkata...

aduhhhh takut ni...

Unknown berkata...

Gadish Lollipop : Farah, atok no hal. Dun push2 k
^_^

Unknown berkata...

ShaLLeyShaLina : Hihi...abislah Alina
:P

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih