Ahad, 16 Januari 2011

Hygiene

Yang ni bukan jenama pampers k. Kang marah duta pampers Ku Hariz Pilih Kasih.  Macam biasolah, hujung minggu ni orang sibuk berdating tapi atok, atok ado hal kebajikan ari ahad ni yang perlu diselosaikan. Iaitu hygiene atau nama saintipiknyo kebersihan.


Sebona eh, atok buat proses hygiene ni bukanlah tiap-tiap minggu jauh sekali setiap hari!! Tapi ikut kadar kerajinan atok. Kebiasoannya 2 minggu sekali. Baiklah, apo yang atok buek hujung minggu ini?


1. Membersihkan bangsal cendawan. Huiyo, terbelit urat saraf atok membersihkan bangsal tersebut. Dengan keluasan 20 kaki x 25 kaki cukup membuatkan atok hilang pedoman sekojap. Nak-nak lagi si Nursila Ahmad dah tak ado kat kampung laie. Cukup menyeksakan. Nasib bek ado Nurhasrina Ahmad. First sekali atok mengutip dulu cendawan. Pastu kasi sapu lantai. Tukar air serai wangi. Last sekali siram air dongan lantai. Potang kang baru nak klorox lantai. Cukup la tu untuk pagi ni. Kang meninggal pulak atok kang.
 
 






2. Membersihkan bilik yang tidak dibersih sejak azali. Atok tarik cadar laju-laju, kumpulkan sarung bantal, selimut kasi gulung pastu atok bawak poie bilik air cuci pakai mesin kelapa basuh. Terima kasih mesin basuh atas jasa anda. Mano yang boleh dibuang tu, atok buang. Mano yang boleh disusun tu, atok susun. Atok tampal Glade hang it fresh perisa floral. Nah, barulah stim selesa nak tido sobab wangi...Hihi. Pssttt...atok punyo bulan yang bosar gantung kat syiling tu dah jatuh. Nasib bek tak kono kepalo. Tak paham? klik [SINI]



3. Atok dengan buat-buat rajinnya mencari penyapu kasi sapu halaman rumah. Walaupun penyapu kat kampung atok tu tinggal batang penyapu yo, tapi atok sedayo-upayo menyapu sampah-sarap yang menyemakkan pandangan. Wah, bersihlah rumah Ketua Chef dan Mak datin. Hihi. =Pd


Tepat pukul 10.30 pagi tadi, atok serta-merta memberhentikan operasi kebajikan tadi. Sobab cerita kegemaran atok dah start. Atok basuh kaki, basuh tangan pastu lari-lari anak ke ruang tamu. Anak-anak buah dah bersusun kat dopan Tibi.


"Cepatlah Pak Teh!, cepatlah!!!,"kata anak-anak ikan buah atok.
"Iyoooo!, sobarlah kojap. Den pun tak sabar-sabar nak tengok nih"


Atok pun buka Tibi tigo. Masing-masing dok kusyuk menonton.....menonton katon Ben 10......termasuklah atok   (T_T")

10 ulasan:

nelly berkata...

rajinnya minggu ni .
hehe

iris berkata...

hihi atok pown suko Ben 10 klas la atok ni. Atok mudo la katokan.....

cikpuanhady berkata...

tu dia..rupenyer peminat ben 10 ni..kikiki..

btw, psl astro pvr tu den tak guna laiee..cane nak guna atok oii, tak de kat sini ha..

Jom skodeng :Pendapatan Sampingan Berblog dengan HeartBeat.my

cikpuanhady berkata...

oh ya..bloglist atok dah takde ek?

Jom join :Ada 2 contest yang boleh disertai

Suhami Ahmad berkata...

nelly : Buek-buek rajin =P

Suhami Ahmad berkata...

iris : Haah, atok suko Ben 10. Lain dari yang lain katon eh

Suhami Ahmad berkata...

cikpuanhady : Alahai yoko. Atok ingat an dah guno.

Suhami Ahmad berkata...

cikpuanhady : Haah, atok baru pasan. Agak eh aritu dh tertukar templete. Nanti atok list balik yo. Macih inform

KUREKURE COMEL berkata...

hahaha...sengal la atok ni....
aduhhh....bikin gelak besar...

Suhami Ahmad berkata...

KUREKURE COMEL : Hihi
>_<

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih