Khamis, 20 Januari 2011

Clorets ada simbol kristian?

Assalamualaikum semua.
Ini merupakan kemunculan Abang Joe kali pertama untuk tahun 2011 ni. Bagi yang belum kenal Abang Joe, Abang Joe telah dipertanggungjawabkan untuk menulis segmen "Email bersama Abang Joe". Petikan yang Abang Joe sampaikan ini diperolehi dari email untuk tatapan adik semua.  

Baiklah, email kali ini abang terima dari kawan abang masa kenal kerja kat Giant Senawang Hypermarket dulu. Memperkenalkan Syakira!! 

Pada 22.12.2010 yang lalu saya telah menerima email dari seorang sahabat baik. Pada awalnya saya kurang yakin dengan email berantai yang sering kita terima dan kita tidak pasti kebenarannya. Jika kita menghantar (forward) email yang tidak sahih akan timbul satu fitnah yang berpanjangan. Kekadang email yang kita terima sudah diubahsuai (edit) oleh pihak tidak bertanggung jawab.

Sebelum saya forward email dibawah saya cuba mencari bukti kebenarannya. Pada 26.12.2010 saya telah membeli gula-gula “Clorets Infinity” seperti yang diberitahu di kedai serbanika yang dimaksudkan. Bila dibuka penutup, saya terus beristiffar, ternyata dan apa yang saya dapati email dibawah ini adalah benar. Begitulah caranya orang kafir latnattulah menyebarkan ajaran sesat untuk menyembah syaitan secara senyap/halus.


Jika tidak diambil peduli ini bermakna, jika kita orang islam membeli produk Clorets, sudah pastilah sedikit sebanyak kita menyumbang dana ke agama sesat tersebut. Dan, secara tidak langsung atau tidak sengaja di dalam poket manusia terutamanya orang-orang islam akan terdapat salib di dalam poketnya walaupun dia sedang solat jika ianya tidak mengetahui. Ini salah satu sebab kenapa kita tidak khusyuk bila mengerjakan solat atau ibadah lain kerana kita sering menggunakan produk yang tidak tentu asal usulnya, tidak halal yang kita gunakan atau makan.


Pandainya tindakan orang-orang kristian menyebarkan agamanya kepada manusia dan kita orang islam semua tahu, mereka semua adalah golongan orang-orang yang sesat di sisi ALLAH SWT.


Mulai hari,
sama ada di dalam poket, kereta atau di rumah kita yang mempunyai produk gula-gula Clorets buangkan kedalam tong sampah. Kita orang-orang islam berjanji untuk BOIKOT (tidak membeli/mengguna) produk clorets atau sekutunya.


Ini adalah bukti yang benar:



Pesan Abang Joe : Sebarkan semampu yang anda boleh……… Nak copy paste pun tak pa. Tak salah berkongsi ilmu Allah. Inilah bukti Kafir Laknatullah yang sentiasa akan memusnahkan umat Islam seadanya. Perang habis-habisan!!

6 ulasan:

zaty luvlianncezzz berkata...

penah bca gak sal nie

ermmmmmm

sawn berkata...

gambar tak keluar pun

orang muo berkata...

ye foto x mau keluar..apa pun tq lps ni jgn beli lagi cloret...

KUREKURE COMEL berkata...

alamak...dh selalu bli wat ilang ngantuk...compem lpas ni xbeli dh....tq atok...

nelly berkata...

selalu makan .
hehehe

Pena Marhaen berkata...

macam-macam cara pihak kafir ni buat supaya akidah org islam terpesong..yg penting kita mesti hati-hati.

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih