Rabu, 13 Oktober 2010

Proton Waja Lancer

Proton Waja Lancer 




     Gulppp! Gosok-gosok mata. Jap kejap! Gosok lagi sampai mata tejojol.  Sah! atok tak salah.  Macam rasa nyesal lak atok beli my cayang bucuk dulu. Kalau ler atok tahu Proton Waja Lancer ni bakal keluar tahun ni, confirm atok tunggu dulu <-----ni kalau my cayang bucuk dengar mesti ngajuk. Alo lo lo.....my cayang is the best k.

     Tadi try google kat tenet.  Puiyoooooo!!! tergamam jap.  Entah dari manakah inspirasi untuk meniru kereta sport Lancer.  Mungkin idea muncul apabila sememangnya terdapat pencinta kereta yang dapat modify Proton Waja kepada Lancer.

Kalau termimpi-mimpi nak beli Lancer ori tapi tak tercapai di akal kau, kau belilah proton waja lancer ni sebijik. Harga pun diskaun 40% dari Lancer sebijik. Kot.....Ditawarkan dalam dua versi. 1.8l dan 2.0l. Kira hebat gak tu.  Memang macam mitsubishi Lancer ori. Pasni boleh lah kau jeling-jeling bangga bawak kete kat kampung.

Anyway, ni ada info tambahan. Waja replacement model (WRM) ini menggunakan body Mitsubishi Lancer. Isunya, betul ke? Iyo!, memang betul pun. Malah Mitsubishi telah bersetuju untuk bertukar model antara Lancer dengan Exora. Exora akan dijenamakan semula dengan logo Mitsubishi dan akan dijual di Jepun dan beberapa buah negara lain.  Bangga jadi anak Malaysia. Hidup Proton!


Atok : Seb bek atok dah warga emas. Kalau tak, rembat sebijik

Sumber tambahan diperolehi dari SINI


Tiada ulasan:

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih