Khamis, 28 Oktober 2010

ANTI Cycle 1_Challenge 2~NONOR


This post is sticky mode until 28.10.2010. Please scroll dowan for new entry.



TEMA : MALU
SOALAN : Masa remaja dulu, pernah sekali aku...
DI OLAH OLEH : NONOR
(Kalau korang suka olahan dan gambar NONOR ini, sila undi dengan klik "like"@ UNDI MASUK @ Undi di poll sebelum 28.10.2010 jam 12 tengah hari)

Masa remaja dulu, pernah sekali aku...dimalukan oleh burung,apa kata kau nonor?BURUNG? yup..semua gara-gara seekor burung...kisah yang mungkin memberi pengajaran kepada budak-budak sekolah yang baru nak naik-naik nak up-up katanyer, means terejal nak mampos..supaya jangan ikut jerejak nonor ye?memang memalukan..dan ada juga 2 kisah yang memalukan pernah aku alami semasa aku remaja..tak sedap lah ayat remaja tu, aku tukar skit jadi ayat..i'am not a girl..not yet a woman...bak kata my sis angkat aku Britney Spears..hahaha..* annoying siot...;D *


Ok, story bermula bila mana aku and the gang yang
kaki ponteng kelas/sekolah ni memang tak mahu pi sekolah langsung hari tu, aku pulak meluat gila dengan satu cikgu tur, dan paling tak suka pula nak masuk kelas subjek matematik * tak tahu nape..sob..sob * memang zaman sekolah masa form 2 and form 3 aku sedikit terejal tak hinggat..dengan baju pendek, kain senteng macam rumah kena banjir kilat..tudung pendek..dan paling penting tredmark aku, beg sekolah kena warna MERAH..tu dia..gila gempak ar konon..malah pagar kat sekolah tu kalau boleh bercakap ntah berapa kali lah dia dah skodeng suar dalam aku, gara2 aku buat aksi karatedo melepasi jarak sasaran kat situ..ppeehh..gila kentang kalau ingat balik, amatlah memalukan...T_T

Hari itu aku and the gang memang gila kentang tak mahu pi sekolah, aku masa tu kalau pi sekolah aku naik van / transportation jiran aku kat belakang rumah, kiranya dia tauke van sekolah lah...so, baik punya cover turun depan sekolah, pastu buat jarak jauh kat pagar sekolah pastu keluar lorong ke bus stand nak ke jalan renggam, dipendekkan cerita, kami masing-masing nak lepak kat renggam jaya, salah satu rumah kawan kepada kawan aku lah, so kami bertiga tunggu lah bus dibawah sebatang pohon...masing-masing dah tukar baju dan dah buka tudung ler..mempamerkan rambut aku yang memang original tanpa penggunaan rebonding..guna jari pun boleh gitu..memang bangga giler time tu coz of depan bus stand tu ada deretan kedai kopi paling femes iaitu kedai wak lamat, sebab roti canai dia murah...dan lagi paling penting, ramai mamat-mamat handsome kat situ!! hahaha...memang gile gatal gedik aku time tur..!! huhu..kat atas pohon yang kita orang landing tu pulak aku tengok banyak burung, rasa cam kat hollywood gitu ditambah suasana cam nak hujan..

Tetiba aku rasakan ada air hujan cam jatuh kat belakang aku..but aku relek lagi..maybe gerimis kot...getus hati kecil aku..tak lama lagi aku rasa air jatuh kat kepala aku..but aku biarkan jugak coz of tengah bersembang sakan nih, dan bedget memang haujan nak turun dah ni.. tetiba aku dengar minah belakang aku kuis belakang bahu aku, katanya :

BUDAK TAK KENAL : Dik...belakang adik tur...
AKU CUN : belakang nape?
BUDAK TAK KENAL : belakang adik tu ada tahi..tahi burung...banyak...
AKU CUN : what? * muka merah gila cover takut pakwe2 handsome nampak *

Peerrggghh apa lagi..kawan-kawan aku gila sakan gelak sampai ke petang..malu tak boleh nak dikata..ko gila macam mana aku nak bersihkan wei?, kawan aku suh cover pakai tudung, sampai rumah kawan dia aku cuci rambut, kecoh esoknyer kat sekolah kawan aku ejek...gila ar nori rambut lurus sebab pakai ubat rebonding tahi burung seh katanyer!!...siot ko imah and fifi...sampai sekarang aku ingat..!! rindu lak kat ko orang...hai burung2...T_T


Satu lagi kisah semasa aku baru mula-mula nak bekerja disalah sebuah hotel di K.L area PWTC, dipendekkan cerita hari itu aku masuk kerja 3petang, tapi disebabkan aku bangun lewat dalam jam 02:00ptg, makanyer aku mengelabah lah nak ke tempat kerja, aku main sarung apa aja, almaklumlah kalau aku lambat pi kerja aku kena surat cinta, walaupun jarang masuk lewat kerja..memang hari itu aku tak perasan yang aku dah tersarung selipar jepun biasa yang bukan KHAS untuk pi kerja, gelabah punya pasal..kebetulan hari itu hari ahad and awal bulan, ntah kenapa tren PUTRA agak sesak, mungkin orang shopping sakan..baru gaji lah katakan..aku pulak terperosok jauh dari pintu train..bila sampai destinasi nak dituju aku keluar lah, tetiba mamat bangla belakang aku pijak sebelah kanan selipar aku..baik punya tercabut selipar jepun aku tur dan...dan...dan...tertinggal dalam tren PUTRA sebab aku dah pun TERmelangkah keluar dan tak sempat nak ambil pintu tren dah tertutup..ppeeerrggghhh...aku rasa nak lempang je mamat bangla tur...klo ko orang tengok lah aksi aku tur...dengan muka terkedu sampai melambai tren suruh berhenti..ko bayang aku menapak, tanpa selipar dah macam aku pulak minah bangla kat bangla..!! sadis dan tragis sungguh...malu beb..!! ko bayangkan aku kena naik lagi satu tren..sampai The Mall aku beli selipar rambu ramba minah thai jual rm15...sampai tempat kerja pulak, stoking aku koyak...hangin aku satu hari..nasib guest aku tak maki...bos aku gelak tak hinggat kat aku masa tur..!! katanya lain kali kalau lambat jangan menggelabah...janji ko datang..!! pulak???!! hampehhh tol..!!


MORAL OF THE STORY, JANGAN NAK POYO, JANGAN NAK PERASAN, JANGAN NAK MENGGELABAH SANGAT..!! nanti MALU..!!


Psttt....kalau nak tengok entry sebenar NONOR dengan kronologi gambar atau nak skodeng blog dia, sila KLIK SINI

Tiada ulasan:

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih