Khamis, 29 Julai 2010

Telinga kiri berdengung, apa tandanya?

BERITA PECAH
TARIKH : KHAMIS
HARI : 29.7.2010
MASA : 11.11 am
LOKASI : KANTOR SUHAMI

Salam. Ni aku tengar buat kerja ni tetiba breaking news lak.  So, den terus buat entry takut nanti lupo. Suhami tu kan pelupo. Minum air bersemut banyak sangat.
Korang pernah tak, time tengok syok layan fb/ tengah syok duduk pandang akuarium ikan kat umah abah ko/ tengah syok buat kerja/ tengah syok buat apa-apa jelah, tapi masa tu telinga kiri atau kanan kalian berdengung atau macam bergetar? Ni tepat jam 11.11 am telinga kiri den bergetar dan macam berdengung.
Ini ada satu ilmu yang den nak kongsi dengan kalian. Dua tiga bulan lepas ada pergi kursus pengurusan jenazah anjuran Jabatan Hal Ehwal Agama Islam NS di Pusat Dakwah Islam, Seremban. Salah sorang penceramah dalam kursus itu adalah Ustazah Fatimah (giler sempoi ustazah ni).
Dalam salah satu daripada ceramahnya, beliau ada menyebut tentang
 tanda kematian. Tapi sebelum tu dia ada tanya peserta.
Ustazah : Pernah tak  telinga kiri atau kanan kamu tiba-tiba berdengung?
Kami peserta : ............................... (bunyi cengkerik)
Ustazah : Sebenarnya kalau telinga tu tiba-tiba rasa berdengung, orang yang daun tertulis namanya di arasy(kurang pasti samada arasy) telah gugur dan tersentuh daun yang tertulis nama kita. Kalau tersentuh sebelah kiri daun kita, telinga sebelah kiri berdengung. Kalau tersentuh sebelah kanan daun kita, telinga sebelah kanan kita berdengung. So, kesimpulannya dalam masa beberapa hari tak lama lepas tu, empunya daun yang tertera nama yang gugur tu akan pergi meninggalkan dunia ini selama-lamanya. Wallahu alam.

Bacaan lanjut : Ingat akan maut (Pustaka Aman Press Sdn Bhd), Penerbit & pencetak simpang 3, Jalan Sultan

5 ulasan:

TuanPunye Belog berkata...

ade dalil yang mengesahkan hal ini x?berkenaan telinga berdesing ni.

Tanpa Nama berkata...

Hello There. I found your blog the use of msn. That is a very well written article.
I'll make sure to bookmark it and come back to read extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly comeback.

Here is my web site: marvin tree pruner

Tanpa Nama berkata...

I'd like to thank you for the efforts you have put in penning this blog. I'm hoping to check out the same
high-grade blog posts from you later on as well.
In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my
own, personal site now ;)

Here is my web blog heart rate monitor for women

Tanpa Nama berkata...

I know this site offers quality based content and additional material, is there any other web page which provides these kinds of
stuff in quality?

Also visit my web site; bypass hand pruners

Tanpa Nama berkata...

This post is in fact a good one it helps new the web users, who are wishing in favor of blogging.



Here is my weblog mazda rx7