Khamis, 24 Mei 2012

Rumah Berhantu!!

Assalammualaikum dan peace yo O'O yo kan!

Ini atok nak kongsikan dengan Ecah pengalaman maso atok di Bandung kelmarin. Adolah satu perkara yang membuatkan atok terbahak-bahak seorang diri sampai tertanggal gusi. Ceritonya camni. Salah satu tompek yang atok singgah di Bandung maso tu ialah di Trans Studio. Atok tak mau cita pasal Trans Studio ni sobab akan ado entry spesial pasal menatang ni. Tapi hari ini atok nak cerito kejadian yang berlaku semaso atok dan teman-teman di Trans Studio tu.

Salah satu tompek yang ado indoor Trans Studio tu adolah rumah hantu. Nak ikutkan atok takut-takut babun je. Tapi cubo beranikan diri sobab dah bayar kan. Nak masuk sumo tompek. Atok masuk rumah hantu tu berenam. Duo ompuan, ompek jantan. Tapi dengan jantan2 sekali nak masuk sampai terkehel-kehel sesendi lutut.

Masa nak masuk tu muzik sangat menyeramkan. Cahaya lampu yang suram. Persekitaran depan rumah hantu tu ado kubur. Dan kubur tu berasap!. Atok dah nak gibab dah ni. Tapi malu lah kan kalau atok cabot lari. Pasal duo ompuan tadi releks yo kan. So, atok teruskan perjalanan.

Masuk dalam rumah kosong. Dalam rumah tu ado gambar potrait besar-besar. Atok dah seram la kan. Mana lah tahu tiba-tiba potrait tu kenyit mata kat kau. Tak ke meninggal ko. Atok duduk barisan belakang. Sesekali atok toleh la ke belakang kan. Takut ada lak makhluk yang main cuit-cuit ke kan. Pastu kami jalan rapat-rapat. Kalau boleh tak mau berpisah.

Pastu tiba-tiba salah sorang dari group kami ni tadi cakap potrait besar tu jeling bijik mata kat dia!  Atok cuak lah kan. Dari jalan terkepit-kepit dalam group tadi terus lari lintang-pukang turun tangga masuk ke dalam rumah. Ado yang lari tutup mata. Ado yang lari tersepak-sepak tersadung kawan sebolah. Pastu tiba-tiba........

































Ok fine, suma orang kat bawah tu pandang kami pelik. Rumah hantu belum start lagi. Kena beratur naik train dalam tu dulu!



T_T

14 ulasan:

inazamri berkata...

hahaha..gelak besar akak u.mula2 baca penuh suspen...cam real je..rupanya lum start lg tu!

LadyBird berkata...

hehehe.. takut punya pasal.. yg xdok hantu pun nmpk mcm ade hantu.. :P tp kalau lady memang soheh xkan masuk.. apatah lagi nak jejak :P.. eden ni penakut..

Aziela berkata...

hahahahhahahahaha.......... Overrrr tau atok..!!!

Mr.She berkata...

seronokkkk la atok masok rumah hantuuu! kahkah. kitorg lg ganas, masok rumah hantu smpai hantu kena hempuk ngn kitorg. haha. sian hantu tu. sape soh jd hantu :3

Hanie Dew berkata...

ahaahhahahahaha..begetar getar perut gelakkan atok. wuahahahahahahhaa..
adei adei..

cik RQS berkata...

fine!!!...hahahaha!!...macam tu pon bole laa kn!!!..hahadoii!!..saket perot ketawa nehh!!..atok atokk!!...over tauuu!!!....:D

Tanpa Nama berkata...

aiyooo eh atok ni br nak feeling saspen ^_^ cute kucing2 tu

Unknown berkata...

inazamri : Kan...hik hik..malu!!

Unknown berkata...

LadyBird : Lor...takut ke?? (buat2 beranik je ni)

Unknown berkata...

Aziela : Kan...hik hik

Unknown berkata...

Mr.She : La hai...camtu plop....nase bek atok tak jadik antoo

Unknown berkata...

Hanie Dew : Tu dia. Sampai bergetar2

Unknown berkata...

RATU QASEH SAIFUDIN : Itulah...atok tak bersalah +_+

Unknown berkata...

umie mia : Mulo2 atok masuk ni memang saspen giler maso tu

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih