Khamis, 15 Mac 2012

Rakan Serumah Diketemui

Assalammualaikum dan peace yo!


Tu dia. Tajuk ala-ala berita hairan kan. Ko mampu?...macam ni, kan atok dah pindah ke rumah baru kan. Lagi dokek, lagi seleso, lagi terampil...eh. Jarak rumah baru sewo atok ni dongan tompek kojo hanyalah 5 ke 7 minit sajok. Nak ikutkan dan masuk 2 minggu atok menetap kat sini. Sorang-sorang. Ingatkan bulih la idop sensorang kan, tapi masalah eh atok takut bosan sensorang. Makanya atok pun cariklah rakan serumah.







Hari-hari atok doa agar TAK DAPAT housemate cenggini....


Atok terus post kat mudah.my. Tanggal 13hb 3 aritu, bertepek-tepek mesej ngan orang tipon atok bertanyokan sewo rumah ni. Berikut merupakan kronologi maklumat yang diterima oleh pemanggil yang berminat (ko mampu guna ayat UPSR camni?)

12.3.2012 @ 9.10am ~ Seorang budak dari Kelantan mungkin posting di Jabatan Kesihatan NS. Akan kompem secepat mungkin. Stay awal bulan 4.
12.3.2012 @ 6.02pm ~ Seorang budak kerja di Senawang berasal dari KL. Masuk bila-bila.
12.3.2012 @ 6.04pm ~ 3 orang budak praktikal masuk bila-bila. 
12.3.2012 @ 7.10pm ~ Firdaus bekerja di MAA...sebelah terminal 1...dari Rembau...masuk bila-bila
12.3.2012 @ 7.13pm ~ Iklan di mudah.my di padam. Serabut Cah banyak na orang tipon haku.

So, atok ado 5 colan-colan yang perlu dipertimbangkan. Kat iklan mudah.my tu atok lotak syarat-syarat seperti berikut    T_T    :
  1. Bujang melayu (atok bukan racist yo. Sonang nak masak sesamo nanti)
  2. Bekojo (wajib, ko gile nak suruh aku tanggung makan minum dia?)
  3. Baligh...eh?!
  4. Berumur di bawah 26 tahun. (Atok tak suko duduk ngan orang matured sangat ni. Takut atok pun terikut jadi matured nanti....eh?!)
  5. Boleh bayar sewa setiap awal bulan tanpa alasan

So, colan nombor 3 tu sah sah la atok reject. Ko gile nak ajak budak 3 orang duduk rumah ko walhal nak sewakan bilik je? Lagi dua orang tu nak tido mana? Tido atas haku??....naya...naya...Atok pun reject budak Kelantan tu pasal dio pun tak kompem lagi posting ke Jabatan Kesihatan NS. Mungkin dia dapat daerah ke kan. So, atok tak mau amik risiko atok terus cancel. 

Pilihan atok pado budak KL vs budak Rembau. Okey, mari kita kenal serba sedikit latar belakang bakal rakan serumah ni. Budak yang kojo kat Senawang tapi  asal KL ni baru duo minggu kojo sini. Sekarang ni dio menotap ngan sedara dia. Mungkin raso tak nak bebankan sesapo, tu yang dio nak cari bilik sewo tu kan. Yang budak Rembau ni pulah kojo kat bangunan MAA tu, boto-boto dokek ngan rumah sewo tapi ulang-alik ke Rembau tu dah setahun. Kesian lah kan, dah setahun ulang-alik.

So, setelah mendapatkan perkenan di Raja, atok pun memilih budak Rembau tu. Sobab utamanya masa dia call atok tu dia beriya-iya sangat nak duduk rumah tu. Siap nak tengok rumah tu malam tu jugak. Walhal atok tengah berkemban dalam bilik ni layan pesbok. Tak kuasa aku nak menerima tetamu malam-malam tu. Esoknya atok terus jumpa budak tu, dan dia bayar terus deposit dan sewa bulan pertama. Kiranya dia bayar separuh je la sebab dia pun start duduk Jemahat ni.

Pekat uolls loghat Negori si Firdaus ni. Atok dengar pun nak nangis. Kalau ko dengar kompem koma setahun. Yang terharunya, maso dio punggah barang-barang dia masuk dalam bilik tu, dia cakap ada tertinggal satu barang dalam kereta. Paling penting barang tu. Sekali dia keluarkan sejadah, Ecah. Insap atok seketika. Alim budaknya Cah. Walauapapun, harapnya Firdaus ni tak akan buat hal. Kalau nak buat hal sendiri takpo. Yang penting hormatilah atok ni yang berusia lebih tua sikit je dari dia.Harap-harap..Kalau ko kuang hajar, 24jam aku halau ngko tanpa notis...Sekian....

25 ulasan:

LadyBird berkata...

semoga Firdaus tabah hidup ngn atuk nih yang banyak peel :P hihihihi..

faiz berkata...

firdaus tu bueik blog tak..heheh

dill berkata...

abam firdaus, ai nak berkenalan bleh?

dill.

sahromnasrudin berkata...

ape blog dia atok???

Aziela berkata...

Tahniah laa dapat housemate yang boleh bimbing atok.. Eh..?!

Munnafendy berkata...

amboi dapat housemate sekampung =P

KuNanGKuNanG berkata...

haha..gelak sensorang sy baca post atok ni sampai opismate pun tegur..
ada bilik kosong lagi x tok, nk gak sewa..kikiki..eh, bukan muhrim la..terpaksa cancel...haha

Miziey berkata...

Kah3. Tahniah la tok. Akhirnya, tak la tok tido sorg2 lagi. Eh? hihi.

Btw, mohon atok singgah blog gua jap tinggalkan komen yang bernas kat sana :
http://inibelogguwalah.blogspot.com/2012/03/kenapa-tak-boleh-tunjuk.html
:D

mas saari berkata...

memang susah nak cari housemate ni.. harap2 atok dapat housemate yang sesuai!

Zakaria's daughter berkata...

peleh yang hemsemm die kureng sket dpd atok.
tak tercabar sgt kemachoan nanti,

kehkeh

Princess Fiona Bini Shrek berkata...

haha..
atokk! nak ngorat abang daus tu muleyh?? kihkih..
erk. ppssstt.. atok.. ngape ngn 11 september?? nak bagi adiah ke? bole2..

Arina Shamsul berkata...

hihihi..kita tengok sapa yang bertahan dengan feei masing2..atok ke dia..haha

Arina Shamsul berkata...

atok feei tu peel ye..nge..nge..

btw saya follow atok yo..boleh?hihihi

Suhami Ahmad berkata...

LadyBird : Ke terbalik....ek

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Firdaus tak buek blog...klu buek kompem atok nangis

Suhami Ahmad berkata...

dill : Haiyoyoooooo

Suhami Ahmad berkata...

sahromnasrudin : Dio xdop blog

Suhami Ahmad berkata...

Aziela : Erk...tercokik batang jagung...

Suhami Ahmad berkata...

Munnafendy : Hik hiki...tung tang la rumah tu kan

Suhami Ahmad berkata...

KuNanGKuNanG: Haish......dah tak menepati syarat pertamo sekali...lelaki bujang..keh keh

Suhami Ahmad berkata...

Miziey : Sebolum ni atok tido ngan bantal poluk strawbery yo....eh?!

Suhami Ahmad berkata...

mas saari : InsyaAllah kak =)

Suhami Ahmad berkata...

Zakaria's daughter : Ittew harus diletakkan kriteria paling utama...

Suhami Ahmad berkata...

Princess Fiona Bini Shrek : Aiyooo

Suhami Ahmad berkata...

Arina Shamsul : Kalo atok panggil peel....hik hik...