Sabtu, 10 Mac 2012

Fakta Menarik

Bola mata kita beratnya lebih kurang 28 gram





Paru-paru kiri lebih kecil dari paru-paru kanan kerana harus memberi ruang kepada jantung




Penguin hanya ada dikutub selatan, dan tidak boleh menyeberangi equator (garisan tengah bumi)




Kebanyakan orang boleh mendengar lebih baik dengan kuping kanan




Vitamin pada buah biasanya terdapat pada kulitnya


34 ulasan:

Miziey berkata...

Oww, sebab tu la penguin tak jumpa beruang kutub kan? eh?

little daisy berkata...

Dats y certain fruits kene makan dgn kulit2 nya skali.... no wonder.. :)

faiz berkata...

pasni nk mkn kulit je la..isi buang..heheh

blog-tips-kurus berkata...

orang rabun kena pakai spek untuk dengar dengan > jelas..

mas saari berkata...

tu sebab kalau makan buah jangan buang kulit..

LadyBird berkata...

vitamin terdapat pd kulitnya?
maksudnye kene mkn ngn kulit2 lah? huhu

Zakaria's daughter berkata...

alaa.
nape penguinnn taleh melintas equatorrrrr =((

haha.emo

Sam Banjamin berkata...

fakta tu... bagus... bertambah pengetahuan aku hari ni...

http://thetimelines2u.blogspot.com/2012/03/entry-ringkas-tegur.html

umie mia berkata...

baru tau paru2 kite tak sama besar ^_^

CekbOlat-bOlat berkata...

whoaaa.. eh, semua yg anggota bdan sblah knan lbih besar dri kri ;)

c'axoera ヅ berkata...

kalau penguin tu lintas gak agak2 jadi apa eyh hehehe

Azham Vosovic berkata...

Atok, da lama x singgah sini!

Yeap, sbb tu kena makan buah dgn kulitnya sekali...digalakkan hehe

Jue berkata...

nice info atok! eh tok wan eh kak milah eh que & anne eh suhaimi hupenye haha

part dgr telinga kanan tu aku stuju..kkdg pas dgr lagu kuat2..telinga belah kanan yg masih 'sengal' menyukarkan pendengaran huhu

Hanie Dew berkata...

berat jugak mato kito yo tok.

paru paru kanan lagi byk oksigen la kan

kalau penguin naik kapal bole tak?

cuping telinga kanan mendengar lebih baik kerana bahagian otak kiri yg memproses data menerima maklumat dari telinga kanan. =)

tebal kot kulit durian kalau nak makan dengan kulit. LOL XD.

jgn mara atok.. tee-hee

Munnafendy berkata...

eh knp penguin tak boleh lalu kat garis tengah bumi eh?

~SaL IjOu~ berkata...

selalu org dok pesan kalo mkn buah, elok lah dimakan kulitnya sama~

Ca Cik Duyung berkata...

errr..kalo buah kiwi cane nk mkn kulit? hihi..

best2 fakta atok... ^^

Zul Fattah berkata...

haha.. slalu makan dgan kulit skali.. huhu

Suhami Ahmad berkata...

Miziey : Ye, sebab itulah...

Suhami Ahmad berkata...

little daisy : Macam epal, jambu air...kan

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Haish....kalo cenggitu makan durian...

Suhami Ahmad berkata...

blog-tips-kurus : Betul2...atok setuju

Suhami Ahmad berkata...

mas saari : Sebab vitaminnya banyak terletak di situ

Suhami Ahmad berkata...

LadyBird : Yang pasti bukan kulit deghian...~ngeee

Suhami Ahmad berkata...

Zakaria's daughter : Itu kono tanyo Albert Einstein...eh

Suhami Ahmad berkata...

Sam Banjamin : Samo2 menambah pengetahuan...

Suhami Ahmad berkata...

umie mia : Sobab belah kiri tu menempatkan jantung kito

Suhami Ahmad berkata...

CekbOlat-bOlat : Apo laie yang lobih besar? Cer senaraikan...

Suhami Ahmad berkata...

c'axoera ヅ : Atok tak bleh nak menjawabnya...keh keh...

Suhami Ahmad berkata...

Jue : Hamboi....tersodak abeh sumo disebut eh

Suhami Ahmad berkata...

Hanie Dew : kalau panguin naik kapal terbang, kono buek passport x?

Suhami Ahmad berkata...

Munnafendy : Atok tak pastilah...pantang larang keturunan eh kot?

Suhami Ahmad berkata...

~SaL IjOu~ : Then , boto lah pesanan orang ittew..hihi

Suhami Ahmad berkata...

Zul Fattah : Samo macam atok...hoho

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih