Ahad, 4 Disember 2011

Fakta Menarik

Seekor lebah madu boleh terbang selaju 15 batu sejam





Harimau mempunyai kulit yang berbelang, bukan bulu yang berbelang




Nama saintifik bagi 1/100 daripada sesaat ialah "jiffy"




Kambing mempunyai anak mata berbentuk segiempat tepat.




Novel pertama yang menggunakan mesin taip adalah Tom Sawyer, bukannya "Ombak Rinduuu"

17 ulasan:

dill berkata...

wah! lajunye lebah

dill.

Azham Vosovic berkata...

wah...baru tau kambing ada anak mata segi empat huhuhuhuhu

ShahzCudin berkata...

kmbing aku anak mata die segi 3..cmno tu?

Cik Rose Cute berkata...

akak baru tahu kambing matonyo segiempat hehehe..

blog-tips-kurus berkata...

kambeng bole tengok 340 darjah.. :)

teacher bonda berkata...

hahahha..fakta tom sawyer tu yg mmg best..:)

~SaL IjOu~ berkata...

aiseh..x penah perasan pun kambing punye anak mata berbentuk segiempat tepat~

mas saari berkata...

terima kasih atok berkongsi fakta ni, kalau tak memang tak tahu pun...

Suhami Ahmad berkata...

dill : Agak-agak kalah tak watson nyambek?

Suhami Ahmad berkata...

Azham Vosovic : Atok pun baru tahu. Ngeeee

Suhami Ahmad berkata...

ShahzCudin : Tu kambing cacat tu

Suhami Ahmad berkata...

Cik Rose Cute : Samolah kito. Huk huk

Suhami Ahmad berkata...

blog-tips-kurus : Uik, kambing hapo tu?

Suhami Ahmad berkata...

teacher bonda : Sobab ado ombak rindu kan? kui kui

Suhami Ahmad berkata...

~SaL IjOu~ : Hik hik =)

Suhami Ahmad berkata...

mas saari : Samo samo. Ini pun atok gugel kat tenet

little daisy berkata...

aisey... hensem btul yg berbelang tuh! ^__^

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih