Ahad, 20 November 2011

Maybelline Fashion Week 2011

Dulu maso sekolah rendah atok rasa atoklah seorang yang paling ugly betty sekali dalam geng atok. Atoklah yang paling gemok pasal kuat makan. Atoklah yang paling takda personaliti. Paling comot sebab balik sekolah wajib beli aiskrim Malaysia tu sampai makan meleceh kena baju. Jadi belacan! Sebab itulah atok paling pendiam pasal selalu je pikir diri kita tak hebat. Diri kita ugly betty.

Namun, segala-galanya berubah apabila atok naik ke sekolah menengah. Atok dapat rasakan diri atok ni berubah dari kempompong ke rama-rama (rama-rama ker?)... Atok melalui transformasi yang pantas sekaligus merubah fizikal atok dari pendek gemok ke tinggi dan tegap. Rambut rapi tersisir sikat tepi.  Bibir kemerahan. Kumis misai baru nak tumbuh. Suara semakin garau dan seksi. Kening hitam semakin lebat bercantum. Jerawat merah muncul di pipi seakan pakai eye shadow. Eh jap, eye shadow ke?

Kengkawan terkejut dengan perubahan atok yang ketara. Yakin dengan penampilan tersebut, atok terus memasang cita-cita untuk menjadi seorang model peragaan di pentas kota fesyen satu hari nanti. So, atok pun pasang niat untuk menghadiri ujibakat.










Ok, fine. Kena reject!!!

Kemudian, atok terus merajuk membawa hati yang lara. Teruskan pada bidang yang lain. Freelance Potogerapi. Hihi. Ok lah, malas nak merapu lagi pagi ahad yang sejuk ini.


Sesapa yang minat bidang peragaan dan jalan kucing, sekarang ni ado sedang hangat pasal Maybelline New York Fashion 2011. Now Maybelline New York fashion week is here in Malaysia!!!. Bermula dari 23 Nov sehingga 28 Nov 2011 di Centre Court Mid Valley Megamall. Kalau nak tengok model tinggi lampai bibir tebal tersadung atas pentas peragaan, bolehlah datang. Nak pergi situ senang yo. Turun kat KL Sentral pastu naik KTM Komuter ke Mid Valley. Kalau Ecah tak mau naik komuter, boleh yo naik RapidKL Putra LRT ke stesen bangsar pastu naik bas ke Mid Valley. Berlambak bas kat situ.


Ekceli, Atok pun tak banyak info pasal event ni. Kalau Ecah nak tahu lebih lanjut, bolehlah like pesbok fan page  Maybelline NY Simply Fabulous ni. Kalau datang ni, bukan setakat tengok model memperagakan muka tapi juga ada 'gift' dapat dari Maybelline.



p/s : Kadang-kadang makeover boleh buatkan kita tampil lebih berkeyakinan. From Catwalk to Side Walk. Get Your HERE Makeover Now!

16 ulasan:

dill berkata...

seksi benar model itu. haha

dill.

~Sal Ismail~ berkata...

sy pun rase selebet bebeno masa skola dulu..xramai kwn..budak x pemes..selamat tinggal zaman itu..skrg,bertukar!~ ;p

blog-tips-kurus berkata...

ish! ramai jadi transformer ni. kalau kesatria baja itam, encem laa..

*kot Kimora/Tyra B yg datang, nak gak jengok depa.. ;)

Unknown berkata...

atok...kalau datang KL lagi roger2 lah hehehehe

Zul fattah berkata...

ooo mak ko.. tanjat boboi... nk muntah rasa..

rahman berkata...

Hello, how are you? I have something to show you, before it is going to be late.
A new antivirus product.

KASPERSKY 2012
KASPERSKY ANTI-VIRUS (KAV)
1PC = RM 40
3PC = RM 60

KASPERSKY INTERNET SECURITY (KIS)
1PC = RM 40
3PC = RM 70

Any order, you can send me your interest to my email.
mandin26[at]yahoo.com

OR for a better process, you can go to my blog, and fill in the ORDER FORM. It is much easy because it go directly to my email.

http://rahman-kaspersky2012.blogspot.com/

Make sure you insert your handphone number for easy contact. THANK YOU.

Unknown berkata...

nak jadi model ctwalk..ketnggian x cukup plak..eheh..jd model utk atok je bleh dak :p

atokk..bukan eye shadow nama nya..tp blusher la...

Unknown berkata...

dill : Tutup mata cepat

Unknown berkata...

~SaL IjOu~ : Mesti bertukar jadi sailormoon kan

Unknown berkata...

blog-tips-kurus : Aritu kimora ada datang.

Unknown berkata...

Azham Vosovic : InsyaAllah...bulih bulih...

Unknown berkata...

Zul Fattah : Tu deh, sampai tertanjat boboy

Unknown berkata...

rahman : Apakah iklan ini?

Unknown berkata...

chii : Hihi. blusher ek?

Tanpa Nama berkata...

kalau atok buat jalan kucing kat mid valley kompem aku bekampung kat depana pentas nak dpt the best view.

Unknown berkata...

Hanie_Dew : Tu dia. Kompem runtuh stage

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih