Sabtu, 16 Julai 2011

Fakta Menarik

Untuk setiap patung memorial orang di atas kuda, jika dua kaki depan kuda mengangkat, maka orang tersebut tewas dalam pertempuran, jika satu kaki kuda terangkat, maka orang tersebut meninggal kerana luka dalam pertempuran, jika empat kaki menginjak ke tanah, orang tersebut meninggal secara normal.




Beruang dewasa boleh berlari sepantas kuda.




Tulang kuda lebih banyak 18 buah dari tulang manusia.




Obor-obor terdiri daripada 95% cecair.




Kulit kuda belang adalah berwarna putih yang bergaris hitam.

10 ulasan:

ORLANDO AHMAD berkata...

baru den tau pasal patung kudo tu tokkk

Azham Vosovic berkata...

Oh, bagus fakta pasal kuda tu....

faiz berkata...

akhirnya den tahu gak satu fakta yg kuda belang tu..hehe...sume org pon tahu..

Mohamadazhan.com berkata...

beruang nampak gemuk tapi lari kencang kot.hehe

Jemputan kepada Atok untuk Contest Aku Berpuisi =)

amry berkata...

BEST FAKTA PASAL PATUNG KUDA TU...HMMM..THANX ATOKKK...TAPI MACAM MANA NAK KENAL PEMBONCENG...EH PENUNGGANG KUDA TU..?HEHE

Suhami Ahmad berkata...

ORLANDO AHMAD : samolah ngan atok...huhu

Suhami Ahmad berkata...

Azham Vosovic : Sebelum ni atok tak tahu pun

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Hihi....dalam mastika ponah klua kan

Suhami Ahmad berkata...

Mohamadazhan.com : Kalah watson nyamber kalau lawan lari tuh

Suhami Ahmad berkata...

amry : haa yang pegang tali tu, itulah penunggang...hihi

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih