Isnin, 20 Jun 2011

1Komuter 1Dunia

Assalammualaikum dan salam sejahtera,


Tu dia tuan puan sekalian. Canggih tak canggih. Sekarang dunia memang dah takdo sempadan. Buktinya, semalam atok naik komuter dari Somban ke Kl Central (tapi den kono hangkut ke sg gadut plak dulu), pelbagai bangsa dapat atok perhatikan sepanjang perjalanan 1 jam 15 minit tu. Sebolum tu atok nak cerita, sepeninggalan atok 4 hari ni adolah kerana tuntutan nafsu kerja. Berkursus sehingga rabu ni.

Nak dipendekkan cerita, maso atok kat Seremban tu, atok sudah dikerumuni warga Indonesia. Aduhhhh, ramai bangat sih. Kok atok boleh tahu dari segi penampilan mereka. Nampak trendy dan seksi gitu. Kok aku totop mata aja sih sepanjang dalam perjalanan. Ngak mau ngompol dosa yang tersedia terkompol banyak nih. Kok cakap dalam telepon pun ribut-ribut. Kayak berada dalam helikopter gitu, ngak jelas kan. Bisa dia aja yang ada teleponnya. Kita pun ada tau. Telepon botol air.

Sesampai yo di Nilai, satu warga pulak yang masuk. Warga Bangladesh baiya. Itu warga, atok boleh kenal dari segi pemakaian jugak. Itu warga, suka pakai t-shirt belang-belang seluar yenki (erk macam haku je tu). Itu purut sudah maju ke dapan la baiya. Rambut manyak gumpal-gumpal tarak perlu pigi saloon. Kasi itu sikat rapi ke tepi. Mahu sebotol minyak rambut kasi tepek itu atas kepala. Tali pinggang kepala harimau mari. Kau ado?? Aiyooo, dia punya haruman aaa, banyak menusuk kalbu. Kari mari!

Sampai je stesen Kajang, turn bangsa lain pulak masuk. Vietnam sudah. Yang vietnamesse ni kemas sikit. Pakai baju kemeja, baju masuk dalam, pakai seluar jeans. Ala-ala model tak cukup tinggi. Kulit cantik-cantik tak kira lelaki atau perempuan. Kuku jenis yang bela panjang-panjang punya. Kalah kuku pontianak harum sundal malam. Atok rasa Vietnam yang ni high fashion kot. Tapi ada gak atok dengar yang bangsa Vietnam ni makan kucing dan anjing. Eh ye ke?

Sebelum tiba ke KL Central, atok terserempak pulak dengan kumpulan warga mat saleh. Excuse me, dun belok-belok! Atok rasa diorang ni pelancong kot sebab beg sandang belakang tu besar-besar. Agak-agak kalau atok dibandingkan dengan beg tu, beg tu lagi besar! Mat Saleh ni dari segi pemakaian macam biasalah. Macam kat rumah dia tu tak cukup kain ela. Terjojol sana, terselak sini. Nasib baik atok totop mate kan. Abeslah, atok buta sepanjang perjalanan tu.....

Sebenarnya banyak lagi warga dunia yang naik komuter tu sepanjang perjalanan atok. Malas nak cite. Cuma atok musykil samada diorang ni masuk secara sah atau harem? jawab jangan tak jawab......




1komuter, 1Dunia....kau adoo??

22 ulasan:

daylachan berkata...

wah atok...sematla gambo last tuh!sume org pakat tunjuk 1!mmg gamba atok tgkp ke ape?hehe

Noh Kodiang berkata...

hahahaha...tu belom masuk lagi geng tok arab...hahahaha

faiz berkata...

gmbr tu amik ke apo?

Salwa berkata...

saye kagum ngan gambar tu.haha.

sahromnasrudin berkata...

geng myanmar ada tak atok huhuhhhh

liyana berkata...

gambar amik sendiri ke tok..
mcm2 bgsa kn tok

Mohamadazhan.com berkata...

hahaha..ramai sungguh pendatang sekarang..depa ni byk yang mula didaftarkan kerakyatan..

teacher bonda berkata...

darwisy berkata : pon poooooooooooooooonnnnnnnnnnn..terus tekezut seluruh bangsa yg ada..hehee

CT NoArIzAh ArIs berkata...

Den lum start g naik komuter dr senawang tuk..kono hangkut ko sg gadut dulu ko camtu baik den naik kek sg gadut yo tak yah pusing2 silap hari bulan kaplo den pun pusing dahlah dalam komuter mcm2 bangsa dan view yg den tgk nnt...huhu!!

Suhami Ahmad berkata...

daylachan : Taklah, atok gugel tu

Suhami Ahmad berkata...

daylachan : Taklah, atok gugel tu

Suhami Ahmad berkata...

Noh Kodiang : Nasib baik atok tak sampai ke Rawang...klu tak sah sah pak arab ado

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Atok gugel

Suhami Ahmad berkata...

Salwa : Hihi...suma tunjuk 1

Suhami Ahmad berkata...

sahromnasrudin : Ado kot. Kat gerabak merah jambu la tu

Suhami Ahmad berkata...

liyana : Taklah, atok gugel tu

Suhami Ahmad berkata...

Mohamadazhan.com : tahu xpe. Senang je kan

Suhami Ahmad berkata...

teacher bonda : Aiyoooo..terus pengsan kan penghuni komuter tu

Suhami Ahmad berkata...

CT NoArIzAh ArIs : Haah...dah siap dah setesen sg gadut tu. Kono la atok berpatah balik..alaaaa hai...

Suhami Ahmad berkata...

CT NoArIzAh ArIs : Haah...dah siap dah setesen sg gadut tu. Kono la atok berpatah balik..alaaaa hai...

amry berkata...

wah wah wah atok....dah tak macam kat malaysia perjalanan atok erk..macam perjalanan mengelilingi dunia jer...hehehehehe....diorang2 tu memang ada gaya diorang sendiri..paling tak tahan indonesia kalau dah cakap..bertempik tak ingat orang dah...yang baiya pula, bau memang sempoi la....adumak aiii

Suhami Ahmad berkata...

amry : itu yang atok fening lalat tu...kadang2 atok rasakan atok bukan naik komuter, tapi mesin masa yang merantau 1donia dalam masa 1 jam 15 minit..huh