Sabtu, 16 April 2011

Fakta Menarik

Purata kelajuan hujan jatuh ke bumi adalah kira-kira 7 batu sejam. Iaitu 11.27kmj-1








Leonardo Da  Vinci memerlukan masa 10 tahun untuk melukis potret Mona Lisa. Lukisan itu tidak ditandai dan bertarikh. Leonardo dan Mona juga mempunyai susunan tulang yang sama menurut laporan x-ray.





Gerakan Bruce Lee sangat cepat sehingga mereka harus melambatkan filem agar kita dapat melihat semua gerakannya.





Satu kilo dari berat badan kita mengandungi 7000 kalori
sebelah kiri untuk perempuan, sebelah kanan untuk lelaki




Darah sama kepekatan dengan air laut.


13 ulasan:

faiz berkata...

mcm2 fakta menarik atok bagi kan..

chii berkata...

fakta ttg mona lisa tu...ada yg mengatakan ..sebenarnya xtau sama ada wajah tu laki atau perempuan..n thn chii pernah dgr..dia punya senyuman tu pun sgt misteri..

apis of art berkata...

Lukisan monalisa ni mmg misteri, pesoalan 2 cume leonadoi je leh jwb..

| gad1s s0ypans | berkata...

nice inf0.....
(=

Novelgurl berkata...

wow..7000 kalori ? =.=

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Macih faiz. Sharing is caring ^_^

Suhami Ahmad berkata...

chii : Lagi satu lirikan matanya...klu kita pandang setiap sudut, dia akan tetap jeling kita

Suhami Ahmad berkata...

apis of art : 10 tahun dia amik masa. mesti ada something yg kita x tahu kan

Suhami Ahmad berkata...

| gad1s s0ypans | : Macih ^_^

Suhami Ahmad berkata...

Novelgurl : Haah, sobab tu kalau nak diet ke main la amek susah....

KUREKURE COMEL berkata...

org kata mona lisa tu sbnrnya muka pelukis tu sndiri...


tp tak tau la...hehehe

Suhami Ahmad berkata...

KUREKURE COMEL : Haah. Atok pun pernah dengar pasal tu

Cik Rimau berkata...

same pndpat dgn chii.. penah gak dgr.. ade yg timbulkan isu.. dorg kate xpasti gmbar tu laki ke pmpuan sbnrnye.. tp xkisah la kan.. walaupon timbul persoalan. gmbr tu tetap famous.. huk3

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih