Sabtu, 26 Mac 2011

Fakta Menarik

Hampir semua lipstik mengandungi sisik ikan






Bayi yang baru lahir berat kepalanya 1/4 dari berat tubuhnya.





Kita sebenarnya melihat dengan otak. Mata hanya merupakan kamera yang mengirim data ke otak. 1/4 bahagian dari otak digunakan untuk mengatur kerja mata.





Kala jengking boleh boleh dibunuh dengan menyiramnya dengan cuka. Apabila terkena cuka, kala jengking akan marah dan menyengat dirinya sendiri.





Pada tahun 1930an, sos tomato dijual sebagai ubat.

14 ulasan:

faiz berkata...

bgusla fakta ni atok...patutla baby mase kecik susah btol nak angkat kepala..

Salfiza berkata...

mane atok cari fakta2 ni?mmg terbaek la atok...hoho

Red berkata...

sos tomato tu ubat ape.?

Cik Rimau berkata...

uik.. biar btul tok dlm lipstik ade sisik ikan.. iyeeee.. geli lak.. nsib cik rimau xminat lipstick.. haha..


psstt.. atok, cik rimau tag atok la.. hehe

zaidatul salwa berkata...

sos tomato jadi ubat??hmmm??

chii berkata...

lipstik ada sisik ikan? errr

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Sobab kepalo eh boghek kan =)

Suhami Ahmad berkata...

Salfiza : Atok gugel

Suhami Ahmad berkata...

Red : Atok tak tahulah Red...Ubek kuek kot

Suhami Ahmad berkata...

Cik Rimau : Atok poun ponah dongar sobolum ni. Tapi tak sumo lipstik kot

Suhami Ahmad berkata...

zaidatul salwa : Haah, tapi atok tak pasti ubek apo

Suhami Ahmad berkata...

chii : tak sumo

KUREKURE COMEL berkata...

dlm lipstik ada sisik ikan...

baru tau ni....mcm tak percaya je ni...

Suhami Ahmad berkata...

KUREKURE COMEL : Itulah. Tapi atok raso sebagai shinning kot

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih