Sabtu, 5 Mac 2011

Fakta Menarik

Mulut menghasilkan 1 liter air liur setiap hari





Kita bernafas kira-kira 23,000 kali setiap hari






Rata-rata kita menuturkan 5000 perkataan setiap hari (walaupun 80% nya kita bercakap pada diri sendiri)






Seumur hidup, kita meminum air sebanyak lebih kurang 75,000 liter.





Setiap orang termasuk kembar tidak mempunyai cop jari dan tekstur lidah yang sama.

10 ulasan:

ked :) berkata...

5000 perkataan sehari?
woooow.

LadyBird berkata...

:).. betul2..
yg bawah2 tu tau.. yg atas2 tu baru tahu..
tq atok..

p/s : atok ni dah mandi ko bolum? bau sireh semacam jerk..

KUREKURE COMEL berkata...

mina ni jenis ckp banyak...agak2 bpe ribu patah perkatan sehari kan...hehehe

TheChekJah berkata...

menarik... ni yg rasa nak diam sehari ni..,

Cik Rimau berkata...

bernafas 23,000 kali? bia betul... and 5000 perkataan setiap hari?? uik.. mcm ne kalau yg jns jrg bercakap tu tok?? hehe.. saje tye..

Suhami Ahmad berkata...

ked :) : Tapi atok musykil. Dalam berkata-kata tu sompek kira gak kan

Suhami Ahmad berkata...

LadyBird : Haish, atok tak makan sireh. Atok kunyah singgam papermite tau.

Larikkkkkkk

Suhami Ahmad berkata...

KUREKURE COMEL : Aiyooo. atok rasa 18 ratus ribu tu Mina!

Suhami Ahmad berkata...

TheChekJah : Boleh ke TheChekJah . Hihi

Suhami Ahmad berkata...

Cik Rimau : Kalau yang jenis kurang bercakap, kono bahagi 2 lah.

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih