Ahad, 23 Januari 2011

Fakta Menarik

 
 Aspirin mula dijual sebagai dadah farmasi pertama pada tahun 1899 selepas Felix Hoffman, pakar kimia Jerman di Syarikat Dadah Bayer, berjaya mengubah suai Asid Salicylic. Asid ini adalah sejenis bahan yang ditemui dalam kulit pokok wilow. Aspirin adalah dadah pertama yang ditawarkan sebagai pil larut air pada 1900. Nice for healing, but dun overdose. Errk tetiber.




Andainya kesemua anak-anak lalat hidup, maka sejumlah 190,000,000,000,000,000.000 ekor boleh dihasilkan dalam tempoh 4 bulan daripada anak-anak sepasang lalat induk. Nasib bek sumo tak hidup (T_T')




Pada kadar 188 disibel, suara seperti bunyi wisel yang dihasilkan oleh Ikan Paus Biru dianggap bunyi paling kuat dihasilkan oleh haiwan. Betapa hebatnya ciptaan Allah.




Sementara itu, pada usia 70 tahun, dianggarkan 73% daripada lelaki masih poten (subur)...Ish..ish..ish...

10 ulasan:

nelly berkata...

fakta ke auta nih ?
macam fakta ada .
macam auta pun ada . .

KinosKoko berkata...

yang laz tu mcm auta je..haha

misyamissyou berkata...

pengsan bace pasal lalat tu..

si para para berkata...

lelaki sangat hebat.hehe

Pena Marhaen berkata...

bab fakta yg last tu mmg den setuju..hehe

Suhami Ahmad berkata...

nelly : Sobab tu tajuk eh fakta atau auto..hihi

Suhami Ahmad berkata...

KinosKoko : Hihi....dah terbaring ateh katil tu

Suhami Ahmad berkata...

misyamissyou : Atok bukan setakat nak pengsan, nak meninggal baco!

Suhami Ahmad berkata...

si para para : Kih kih kih...CIptaan Allah

Suhami Ahmad berkata...

Pena Marhean : Aiyo...suko la tu

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih