Ahad, 16 Januari 2011

dengan ini aku menggatal nak buwat contest...



Tu dia. Ini kiro eh pertandingan kritik-mengkritik la ni an? Atok lioke!! Ok, dengan lafaz bismillahirohmanirohim, atok ingin mengkritik beberapo perkaro. Sebelum tu atok mintak mahap kalau teguran atok ni agak kasar yo. Tapi itu tandanya teguran tu boto-boto datang dari lubuk hati atok ni ha. Ok2, cikidout.

1. Firstly, atok nak ucap tahniah kerana blog Jiji amat ringan dan senang untuk loading. Itu pencapaian yang membanggokan. Buktinyo setelah atok menimbang berat Jiji, beratnya adalah

Bab ni atok tak bulih nak kutuklah sobab berat blog Jiji di bawah 100KB adalah mencapai berat blog yang ideal. Dah tu, Jiji mempunyai kelebihan untuk menambah gadget yang berguno. Amat-amat berguno untuk menaikkan lagi ranking SEO. Macam mano? Atok cadangkan Jiji tambah gadget
  • Popular post : Sobab apo? Sobab orang yang singgah ke blog Jiji akan tertarik dengan entry yang paling popular tersebut sekaligus akan mengklik tajuk popular itu. Dan...dan secara automatiknya, page view akan naik!
  • Ranking Alexa : Boleh daptar kat www.alexa.com. Selain dapat tahu ranking blog di mata donia dan malaysia, ia jugak akan memberikan kito semangat semaso berblog.
  • Histats : Boleh bagitahu kat Jiji jumlah pelawat yang online, page view today, total page views dan sebagai eh. Much much better than Geocounter sobab Geocounter akan melembabkan loading blog. Kerana apo? Kerana setiap kali klik blog Jiji, akan tersembullak iklan i-phone n macam2 iklan menyemak tu.
2. Atok nak ucap tahniah laju-laju sobab meletakkan sidebar sebelah kanan blog. Ni atok nak koba, google akan membaca blog kito dari kiri bawa ke kanan, dan dari atas bawa ke bawah. So, jangan sesekali lotak sidebar sebolah kiri sobab nanti SEO entry kito akan berada di tangga tercorot dalam enjin carian. Ini kerana enjin carian google akan baco sidebar cu dulu, baru baco entry. Kan dah rugi.

3. Kalau boleh, ini kalau boleh lah yo. Atok tak pakso. Sila buang gadget-gadget berikut.
  • Geocounter
  • Live Traffic Feed
  • Mukebukuku~Tapi ganti dengan Fan Facebook. Ramai yang bulih like page blog Jiji nanti. Kan dah pemes.
  • Kemerapuan~Untuk apo ni ek?
4. Last but not list, aiceh.......terakhir sekalik, atok nak tanyo....napo tajuk blog "nEscaFe + MilO" tapi lotak header keto Mr Bean??
Larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......................


Itulah teguran ikhlas dari atok yo. Mano yang baik datang dari Allah, mano yang buruk tu datang dari diri atok sendiri
^_^


4 ulasan:

Unknown berkata...

muehehe mmg bergune ni..makaseh atok..

Unknown berkata...

JIJI YU : Samo2 Jiji ^_^

cikpuanhady berkata...

atok, nape tak elok taruk live feedjit tu..huhuhu..tlun habaq kat blog den naa..

Jom skodeng :Notre Belle Histoire

jom join contest den pulak..

Jom join :Ada 2 contest yang boleh disertai

Unknown berkata...

cikpuanhady : Atok ado dapek info, live feedjit tu mengslow an blog loading. Pastu, kadang2 klua iklan spam yang widgeo tu. lgpun function dio x byk. Tu yang atok tak galakkan.

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih