Selasa, 14 Disember 2010

Ragam mahasiswa dulu dan sekarang

Agak lamo segmen ini tak bersiaran. Yang sebona eh atok hampir mati kutu topik apo yang nak dibincang an minggu ni. Kalian kalau ado idea untuk segmen akan datang, jangan sogan-sogan bagi idea kat formsring tu ek. Baiklah sepoti biaso, sebolum memulo an segmen kito pada kali ni, tolong untuk blog Apo2 Yolah di BLOG BARU PILIHAN MALAYSIA 2010. Pilihan duo, nombor 64. Then klik vote. Tolong atok k. Semalam ah undi, undi untuk arini lak.


Ok, tajuk yang nak atok bincang an kali ini adolah berkisar tentang mahasiswa dulu dan sekarang. Hobin!!




1. Kadar kecepatan menghantar tugasan

DULU
Pensyarah : Baiklah pelajar, sila hantar tugasan kamu selewat-lewatnya khamis depan ok. Sape lambat hantar saya gagalkan dia semester ni dan semester depan.
Mahasiswa : Mampus aku malam ni kena stay back jugak untuk ulang kaji kamus oxford sebanyak 12 ratus kali. Khamis depan tu!

SEKARANG
Pensyarah : Baiklah pelajar, sila hantar tugasan kamu selewat-lewatnya khamis depan ok.
Mahasiswa : Prof, saya nak hantar hari ni boleh tak? <----copy paste dari tenet
*prof terus pitam




2. Kemewahan

DULU
Mahasiswa 1 : Awak tak nak turun makan ke? Jomlah pekena roti canai mamak satu.
Mahasiswa 2 : Tak pe lah kot. Saya makan biskut merry je. Tak lama lagi kan merry krismas...

SEKARANG
Mahasiswa 1 : Awak tak nak turun makan ke? Jomlah pekena roti canai mamak onne.
Mahasiswa 2 : Apa barang roti canai mamak bro. Luka tekak wa ni kalau telan. Wa layan Mek Donel je bro.



3. Toyol di dewan peperiksaan
DULU
Mahasiswa 1 : Toyol sihat?
Mahasiswa 2 : Kau jangan risau. Aku letak kat celah spender aku! Nanti kita tukar2 ek....

SEKARANG
Mahasiswa 1 : Amacam toyol? Dah ready untuk berkhidmat untuk tuannya?
Mahasiswa 2 : Ok2, jap lagi ko on blueberry iphone touch 400 ko. Aku hantar BBM ok!



4. Ampu pensyarah
DULU
Mahasiswa : Prof, inilah lauk tempe goreng saya. Ihklas saya masak untuk prof. Makanlah.
Pensyarah : Macam kuih siput je aku tengok....

SEKARANG
Mahasiswa : Prof , kalau kasik saya pass paper ni. Saya suruh bapak saya hadiahkan toyota estima untuk prof sebijik. Amacam?
Pensyarah : (terus meninggal)



5. Berkenalan kekasih satu kursus
DULU
Mahasiswa lelaki : Assalammualaikum. Terlebih dahulu saya nak mintak maaf. Saya nak kenal awak lebih lagi, sudi tak?
Mahasiswa perempuan : Tanyalah ayah bonda saya. Kalau mereka izinkan saya berkawan dengan awak, Aiman saya tak kisah.

SEKARANG
Mahasiswa lelaki : Hi awak. Comel la awak ni. Macam anak patung Barbie rosak.
Mahasiswa perempuan : Ek eleh. Nak usha lah tu. Petang ni kalau bran jumpa kat semak. Lepas Maghrib tau!


p/s : Ini hanyalah untuk santapan gurauan sahaja. Tidak semestinya tepat sama sekali.


18 ulasan:

muhammad iqbal hakimi bin tahir berkata...

haha..style lah tok...idea best..hehe..tergolak den baca nie.. =D

misz myza berkata...

ahahhahaha.. ape kes pempuan ajk jumpe kat semak lak.. terbalik sudah..

SHA berkata...

hahahaha...kejang urat perut

Hani Nabilia berkata...

hehehehe....duluda n kini berbeza

theflow berkata...

haha yang last tak tahan. jumpa kt semak pas mghrib.
yang toyol tu adalah kebenaran duh!membe mesej time exam(paper mandarin)mintak jwapan.beengong.CHI SI!

Marhaenonymous berkata...

hahaha..apo yg atok tulih tu mmg botul..

SnowladieS berkata...

oooo atok mcm ni an! ish2 :p

Unknown berkata...

iqbalhakimi : Pueh atok mikir an tu...nasiblah mano yang tak masuk akal tu... :P

Unknown berkata...

misz myza : Eh, sekarang ni macam2 myza. Pompuan pun dah leh bawak lori. Tul tak? Tul tak?
^_^

Unknown berkata...

SHA : :P

Unknown berkata...

Daniela : Tetiba atok teringat cita dolu2. "Adik manja"

Unknown berkata...

Amirah Yusof : Chi sii...hehe...standard la tu cu...hehe

Unknown berkata...

Pena Marhean : Tapi yang last sekali tu tak boto. Marah cucu pompuan atok kang. Hehe

Unknown berkata...

SnowLadies : Hehe...atok guraulah
:P

the bert berkata...

klu pensyarah dulu kena ajar student zaman skrng..mcm mane plak jadi nyer?..hehe

cikpuanhady berkata...

wahh..den suko..two thumbs up..memang ado yg botui pon..agagaga

Jom skodeng :Maila Vote Zahra..^_*

Unknown berkata...

the bert : Kompem pensyarah tu mintak tukar jadi......hehe

Unknown berkata...

haszuraidah ishak : Hihihi....ala, sekadar secebis pengalaman atok dolu-dolu...hehe

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih