Selasa, 16 November 2010

Korban maruah di hari raya korban


Atok sedih sangat. Tak tahulah napa. Berair je mata ni. Pedih macam kena hiris-hiris je hati ni.  Nak cakap awak tu mat saleh, ada aku kisah?? Ini bangsa atok sendiri. Bangsa melayu. Anak muda harapan bangsa yang memimpin negara ni kelak.  Budak-budak sekarang dah tak macam dulu dah. Zaman-zaman atok remaja dulu, sume pemalu.  Nak jalan pun pandang lantai. Siap nak kena langgar tiang pun ada sekali. Tapi budak sekarang ni lain sangat. Atok tak tahulah dia makan apa sampai macam tu jadinya.

Baru ni tadi. Jam 1 tengah hari, hari ni. Atok berjaya snap pasangan melayu romantik beromen tengah-tengah jalan. Berpeluk, beraba tengah jalan.  Itu tengah-tengah jalan, kalau kat belakang? Ntah tonggeng-langgang aksi kau buat.  Yang betina tu terkekeh-kekeh si jantan cuit dada dia.  Ini bukan bangsa mat saleh. Bangsa melayu yang kononnya tinggi nilai kesopanan. Taik!!! Atok malu sangat.

Atok doa kat Allah, semoga tak ada adik-beradik, anak saudara atau cucu-cucu atok yang buat perangai macam tu. Esok dah raya korban. Tapi kau??..................korbankan maruah pada jantan jongos..



Atok sedih sangat anak yang lengkap bertudung tu sanggup digauli jantan jongos


7 ulasan:

Asrol Mania berkata...

Bila tengah hangat berchenta nih, semuanya baek.. Huhu.. Moga2 Allah buka hati pasangan tu untuk jadi lebih baik..

Harap2 komen untuk blog ni baik.. Xmo kene maki ngan Opah lagi..

Suhami Ahmad berkata...

@Asrol Mania

tu lah...seb baik atok suka lakonan chinta chanduri...erkkk?

Zaman remaja hanya sekali..yang sekali tulah kita nak jaga.

Asrol Mania berkata...

hahaha... Mana kesah Atok ngan GF dolu2? Citer la plak.. Kikiki...

SnowladieS berkata...

jongos ke laki tu? hahaha
apa nak jadi nan budak2 zaman skg kan tok ish ish ishhhhhhhhhhhh
korban je dorg ni tok

Suhami Ahmad berkata...

@Asrol Mania

Atok teruna lagi lah.....atok lah budak yang jalan pandang lantai pastu nak accident ngan tiang tu...

Suhami Ahmad berkata...

@SnowladieS

jongoslah...atok kalau dapek la budak 2 orang tu,siap lah....atok sunat an sekali lagik....

Asrol Mania berkata...

hahaha...

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih