Khamis, 16 September 2010

Atok Kembali Lagi......

Ni bukan cite 'Sutun Kembali Lagi" yo.....ni Atok Kembali Lagi....Kau jangan main gila...Setelah lebih seminggu atok bertapa kat kampung sempena menyambut syawal yang mulia, akhirnya sutun kembali lagi....erkkkk....ATOK KEMBALI LAGI.....
Banyak cite yang atok nak kongsikan dengan cucu cayang atok ni....wa, masa atok cuba test try blogwalking, rating unique visitor melonjak ke angka yang memberangsangkan...pastu cakap kat atok, "singgah klik nuff''!... Atok banggo la kojap sebab bajet lepas raya ni dapek la topup duit akaun aku lepas bankrup kasi anak buah sengih2 pagi raya sebab nak duit....tup tup, atok bukak yo website apo2 yolah ni...jeng jeng jeng....penaja atok kasi 75 hengget je....75 sen je...sodih den....Takpo2....atok x berkiro na...yang ponting, cucu2 atok bahagio....Cium dahi sikit bagi sesapo yang sompek datang singgah blog atok walaupun atok bercuti. kat Hawaii di kampung halaman...

Ni atok nak cito ni....Sebelum raya, tung tang tung tang aku plan nak beraya sakan rumah sahabat handai...nak pergi KL pastu balik raya lak kat Pahang, then balik raya lak kat Johor......Pastu area seremban...tak lupa gak area Kopilah.....last2 aku beraya kat umah je....ATOK DOMAM....Agaknya lepas dapat lemang sebatang, atok terus pitam...Semayang rayo pun tak g...semayang jumaat pun tak g...Atok tersadai atas katil je raya aritu..Tersadai pun tersadai gak, anak buah aku tak kira aku nak termeninggal ke nak pitam time tu...diorang main serbu je bilik aku nak duit raya...ada ke patut...sian atok...


Pastu sedara mara pulak datang serbu rumah...Aku nak lari kat dapur, tentera bergajah dah amik port...aku nak lari kat meja makan, tentera abrahah dah amik port....nak tido dalam bilik, mak sedara lak sibuk nak parking jap tukar lampin anak...last2 aku duk kat ruang tamu cover2 tengok cite raya kat tb....malu aku....muka serabai lepas tido...pastu duk pulak sebelah sepupu sepapat yang wangi2 baru balik dari kubur...ape lak agaknya dia kata tentang aku tu an...Ah pedulik an...
 Habis satu umah dikelilingi tentera batalion askar melayu




Dah kenyang melantak rendang buatan mak aku, kerabat2 tadi pun berangkat ke  rumah kerabat yang lain...Nak tak nak, aku kena ikut jugak sebab nak topup duit raya jumpa sedara-mara setahun sekali. Rumah terakhir sekali beraya kat rumah Induk Maheran a.k.a Mak Lang. Giler sempoi. Pastu, aku duduk2 la kat hujung sudut rumah Mak Lang bajet comel then menunggu orang kasi duit raya...Hampeh, xdo...Aku pandang kiri...ayah aku...aku pandang kanan...atok aku....Atok Saleh!! HAduih, cmne lah boleh duduk sebelah Tok Saleh ni...Dia ni loyer buruk...Mula2 dia tanya aku....
"Dah lamo ekau kojo?"
"Dokek setahun lobih,"jawab aku.
"Makin hensem ko ni kan.....errrr!! tak ni dialog xde!!! cancel cancel!
"Cubo ekau tengok tb(tv) tu....klu pencuri nak curi, dio kopit (kepit) yo tb tu bawak lari...nipih (nipis) bonar,"dia dah start loyar buruknya.
"Haah! dia bawak lari...Kalau nak ikut an, tb nipih ni lagi jimat karen (letrik) dari yang pesyen (fesyen) lamo tu,"balas aku.
"tb ni kalu pencuri curi, kepit kat ketiak je...."

Pastu aku tengok adik aku sengih2 kat sebelah. Dia sengih mesti ada sebab. Then dia cakap camni
"Apsal mulut ko gerak2 klu bercakap?,"katanya tersengih.
"Hampeh!"

Aku kalau takde konfiden, mesti bibir gerak2 kalau bercakap. Camne nak terangkan yek. Ala, kalau korang bercakap dengan orang yang jarang jumpa, mesti mulut ko kaku nak bercakap kan. Ha! camtulah berlaku kat aku. Bibir aku kaku bila bercakap dengan Atok Saleh. Sebab apa? Sebab im not confident enough. Tak ada personaliti. Autisme. Itulah pasal....siang kerja, malam duk umah. Esoknya g kerja ngadap komputer, pastu balik umah ngadap laptop nak update blog.  Pastu duk umah family. Tak berdikari. Manja. Anak Omak. Lack of social skill.  Tidakkkkkk!!!! aku kena lakukan sesuatu....
Astaga!....ni ke ghope aku soploh tahun akan datang?!!!





X nak! x nak! Esok jugak,  aku nak mohon tukar tempat kerja ke Putrajaya. Mungkin duduk menyewa di Dengkil atau Nilai...Aku harus merubah personaliti ini ----------->



















Kepada ini --------------------------->
Errr silap! silap!!









Kepada ini ---------------------------->





Amacam kalian? Nak pindah ke tak?????

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih