Rabu, 22 September 2010

Apo2 Yolah Next Top Icon

Amacam? Macam pernah dengar tak tajuk tu? Look familiar right.
konsep : American Next Top Model + Survivor = Apo2 Yolah Next Top Icon 
 Program ANTM asalnya dicetus oleh supermodel terkenal Tyra Banks iaitu program realiti American Next Top Model. Atok dah jatuh cinta dengan program realiti itu sejak kali pertama atok termenonton ANTM cycle 9 <----kesian kau, cycle 9???


Dalam cycle 9 tu, ada seorang peserta yang mempunyai tarikan tertarik kau memang da bommm.  Lain dari yang lain. Bukan sajok cantik malah dia unik.  Peserta ini adalah model autisme pertama di dunia! mempersembahkan Heather Kuzmich.....tepok tangan!!





Dan program realiti kedua tu, cite Survivor. Kena campak kat pulau then diorang kena survive. Sorang demi sorang tersingkir. Idea asal dari Mark Burnett.


Bagi mengaplikasikan tarikan program tersebut, dengan ini atok bercadang nak buek program realiti sendiri di beri namo "Apo2 Yolah Next Top Icon" .  Kiranya atoklah bapak ayam pengendali program ni.  Ala, macam pertandingan yang kalian joint tu gak. Tapi pertandingan ni lain dari lain n step by step sampai tahu sape juara. Bukan straight tahu sapa pemenang.  Semua jantina boleh masuk pertandingan icon ni.  Tapi atok kena pikir dulu masak-masak. Kang tak jadik program ni, aku jugak yang malu.


Konsep pertandingan ikon ni mudah je. Kau layari www.mudah.my.

1.Untuk permulaan atok akan open pada sesiapa saja untuk joint. Tak kira jantina, tua muda, pangkat dsb. Semua ada peluang yang sama. Cuma hantar picture,lengkap dengan maklumat umur, tempat tinggal dan pekerjaan. Kiranya sebagai portfolio @ resume la.
2. Atok and the crew akan pilih 30 portfolio terbaik. Dan siarkan dalam blog ni pada minggu pertama program bermula.  Contoh portfolio cenggini...

Teng kiu Joe ngang Tengkiu Bedoza
  : 21tahun : Student UiTM :Terengganu

3. Portfolio tu tak semestinya hensem / cantik. Tapi portfolio yang membuatkan atok n the crew terpandang 3 4 kali. Unik la...tapi mesti gambar jiran kau.
4. Atok and the crew akan pilih top 10 portfolio yang terbaik dari 30 tadi pada minggu kedua beserta 1st entry korang. Entry ringkas je. Topik akan diberi kendian.
5. Top 10 ni tadi akan mula  disingkirkan seorang demi seorang pada setiap minggu sehingga muncul juara. Atok akan add link peserta terkini dalam blog atok, so orang ramai watching u!....jika tersingkir, atok singkirkan link tu...juara saja akan terus berada dalam special link tu nnt. Paham ko x ni? risau aku.....
6. Konsep setiap minggu is easy. Post your  blog story based on theme yang akan diberikan. Entry tu akan link dalam blog kalian n blog apo2 yolah.  Entry yang ringkas tak lebih 100 patah perkataan <----atok kiro satu2 yo...
7. Untuk lebih menarik,ada cabaran setiap minggu. Hadiah cabaran adalah  imuniti. Imuniti ini akan diberikan pada peserta yang memberikan pose  picture the best based on theme entry gak. Sape dapat imuniti, tak kena singkir la minggu tu.
8. Yang tak dapat imuniti pada minggu tersebut, seorang demi seorang disingkirkan sampailah tinggal juara.


Ado hadiah menanti anda. Atok cadang, bagi pemenang akan dapat
1. hadiah misteri......misteri???
2. masuk video youtube (promote link korang la)
3. muka kau keluar cover front page blog apo2 yolah,  kemunculan bersama atok kat main picture atas tu.
4. link korang yang akan kekal selamanya. Atok lotak paling atas sekali. So kau femes la. suko x?
5. kontrak bersama Elite Model Agency
6. boleh mempost special entry dalam blog apo2 yolah. Best tak??? <-----alahai, macam canggih je blog kau, tok! .

  "one survivor, one model, and one ICON"

Paham ke? ke aku syok sendiri ni? Komeeennnn...komen pls....klu xde komen memberangsangkan, bungkus nasik lemak la jawabnya.
Kalau ok, atok nak start buat draft baik2....klu x maluuuuu


Eh Eh!! ni draft baru yo......atok bolum rasmi laie....komen yo!


6 ulasan:

p[A]n[A]d[0]L© berkata...

mcm best jer nie..
tp ada bingung cket lg..
hehehe

Unknown berkata...

ha, ade gak yg komen...mekasih...esok atok post ringkasan k....td weng weng sikit ayat,almaklumah lepas minum susu...ingat katil je....mekasih yo komen...yg len komen2 la kekurangan n nk tmbah ke

kerangRebus berkata...

apo2 yola atok eh..hahak :) leh bagi conclusion tak..poning mato den baco ni ha...lahai

Tanpa Nama berkata...

Kigho macam model la.. amek gamba, posing ngancam, n3 pendek, se tak suko amek2 gamba ni tp nak ikuti perkembangan, leh dak?

Unknown berkata...

@kerangRebus
atok pun poning baco eh...huhu...nanti atok buek ringkasan yo

Unknown berkata...

@MHps
konsep utamo eh pasal entry blog....yg pose cantik2 tu klu nak monang imuniti....xpo pendek pun,bukan model boto2. atok pun pendek yo...hihihi

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih