Selasa, 10 Julai 2012

Kebosanan tahap cipan

Tu dia. Buat pertama kalinya untuk tahun 2012 ni atok teraso sangat bosan malam tadi. Tak tahu mano silapnya. Nak ikutkan banyak yo kojo yang masih pending laie sepatutnya atok kono selosaikan. Tapi den buek tak apik yo. Sebolum ni atok cakap bosar. Selagi umah atok ni ado internet yang dilanggan dengan linenya yang ala-ala mati segan hidup tak mahu, selagi itulah hidup haku tak kan bosan walaupun tak hado tibi LCD samsung 80 hinci. Akhirnya malam tadi, kato-kato atok tu bulih humban dalam tong sampah. Ado internet pun totap bosan!

Atok ponah dongar cakap orang ceghedik pandai. Kalau kojo dah terlampau banyak, tapi dalam maso yang samo kito teraso malas sangat, makno eh duo kali jumaat la tu badan kito dah hantar isyarat ke otak supaya rehat secukupnya. Sobab tu kito raso berat sangat badan atau kato kasar eh peloso.

Dan telah terbukti malam tadi bahawasanya atok tersadai di atas tilam selama 2 3 jam tanpa buek apo2 pun. Usik laptop tidak. Edit gambau tidak. Tngok katon Futurama episod 3 tidak. Mesej tidak. Talipon tidak. Mandi tidak. Pendek kato sumo tidak. Cumo pandang siling sambil mato berkolip-kolip.

Sobab seminggu duo ni atok memang tak cukup rehat raso eh. Isnin bawak ko Jumaat kojo. Sabtu ahad ado shooting duo minggu berturutan. Siang time kojo lak, buek penyesuaian yang tak sesuai2 dari aritu. Potang turun joging kasi bakar lomak dogil yang tak surut2 dari tahun lopeh. Malam kalau rajin sambung editing. Kalau maleh, terkangkang bawak ko pagi. Bosan kan kitaran hidup atok.

So kesimpulannya, badan kito bukannya mesin basuh, mesin pengisar lada mahupun mesin tebu. Sehebat manopun badan kito ni, setogap mano pun (togap ko??), badan kito perlukan rehat secukupnya. Jangan sampai otak bagi isyarat kat badan supayo bertindak pasif dan maleh. Macam situasi yang atok hadapi sekarang ni haa...Adoyaiiiii masa'elah tul!

Sekian

8 ulasan:

MizzTina berkata...

bdn kite perlukan rht yg ckp la atok.. kang "tua sblm usia" lak..

Aziela berkata...

Sebenarnya, atok tu perlukan 'perisai' dari peloso dan bosan tuh. Apo kato carik bini..?

Ca Cik Duyung berkata...

ca sokong kata Aziela.heh2..cari calon cepat,kawen tok...buat peneman... :)

umie mia berkata...

hmm ummie rs tibo la maso eh atok fikirkan pasal bekeluarga ni ^_^ InsyaAllah... pepun kojo tu kojo gak rehat pun kono ado.. kono charge semula hihihi

Suhami Ahmad berkata...

MizzTina : Opsss...atok awet muda hokey

Suhami Ahmad berkata...

Aziela : Pitamm

Suhami Ahmad berkata...

Ca Cik Duyung : Mulut berbuih

Suhami Ahmad berkata...

umie mia : Pengsan

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih