Khamis, 17 Mei 2012

Majlis Makan Malam Bersama Dato' yang Sadis!

Assalammualaikum dan peace yo!


Aduh...aduh....g mana ya kakek mau cerita. Ibarat dibukakan pekung di dada. Tapi ngak apa-apa sih. Kakek sanggup bermaluan gara-gara mau hiburkan cucu-cucu kakek yang lucu dan ganteng di luar sana. Aduhhh...udah merah pipinya dipuji-puji.

Gini, kakek udah kaber kan pada Ecah yang kakek lagi berkursus di Bagan Lalang, Sepang kan. Kursusnya bermula pada Isnin yang lalu dan tamat tengah hari tadi (semalam). Sehari sebelum tamatnya kursus (iaitu selasa malam), kakek dan teman-teman seperjuangan yang lain di jemput makan malam bersama dato'. Ada 2 orang dato' yang bekerja di kantor utama kakek la kan.

Nak dipendekkan cerita, menu malam tu ala-ala ikan bakar, sotong bakar, kerang bakar, suma benda yang boleh dibakar lo masukkan sekali. Majlisnya bermula pukul 7.45 malam. Kakek lagian penat berkursus jesteru tertido di kamar sampe pukul 7. Buat-buat apa yang patut dengan rushing kakek dan teman sebilik pun turun dalam pukul 8.15 gitu. Semua tetamu sudah hadir masa itu.














mesti Ecah bayangkan majlis tu camni kan.....























hakikatnya cenggini je.....


Kakek peduli apa la kan. Kakek dah lapar. Kakek pun serang la meja buffet tu kan. Tak pandang kiri kanan. Kakek terus capai mihun goreng (peberet), ayam tergolek, ikan pari bakor, hot dog, kerang bakor, sotong kodok, dan sayuran salad. Ko mampu makan sayuran salad ala-ala mat saleh diet?

Lepas tu kan, kakek feeling berjalan  ke meja yang disediakan ala-ala golongan kerabat ratu elizabeth. Bajet golongan bangsawan. Gitu. Masa kakek nak duduk di kerusi tu, tiba-tiba.....
















MEOWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!!












Kakek terpijak ekor kucing bawah meja!

Malu uolls.....

Mamposss suma hadirin dan hadirot pandang kakek. Merah muka sambil gelak kerang busuk lantas muka menghadap kerang bakar atas pinggan tu!


p/s : udah kekampungan tu, kekampungan jugak sih. eh, dah kenapa atok cakap kayak gini???.......

10 ulasan:

umie mia berkata...

hahahah sabar je la atok ye.. sian kucing tu dipijak ekornya hehehehe

Aziela berkata...

Huaaahahahhahahaha... Dah mengalir air mata akak golakkan atok..huahahahahhahahahaha... Baru separuh jalan baca cerita, akak dah gelak sampai sesak napeh.. Gilolah ko tok..hahahahhahahaaha...

Ca Cik Duyung berkata...

kesian nyaw tu..hehe..naseb atok x mengiau sekali.. :p

dill berkata...

pasti kucen itu menjerit dengan penuh bergaya.

meowwwww!!!

dill.

Mr.She berkata...

bahaha! atok, rugi la sy xde kt tempat kejadian. kalo tak, kompem gelak guling2. kahkah :D

Suhami Ahmad berkata...

umie mia : Kan, sibuk makan yo...huhu

Suhami Ahmad berkata...

Aziela : tarek napas kak...embossss...tarek.....embossss...miahaha

Suhami Ahmad berkata...

Ca Cik Duyung : Mimpi ngeri kalau atok termiow sekali...ayark

Suhami Ahmad berkata...

dill : Bergaya ke???...hukhuk

Suhami Ahmad berkata...

Mr.She : Kus semangat...naseb baik xdop...hoho