Khamis, 8 Disember 2011

Adam hitam buat hal lagi!

Assalammualaikum dan peace yo!


Tu dia. Adam hitam buat hal lagi. Nak je atok sunat si adam hitam nih. Atok kalau poie kojo, tunggang adam hitam. Bobot tinggal kat umah. Kalau balik kampung barulah atok drive bobot.

Macam ni, tadi (semalam) atok baru pulang dari kojo. Atok tunggang adam hitam. Atok dah perasan, meter minyak si adam hitam ni ada lagi 1 bar sebolum minyak kering. Dan atok pun kono alert, bahawasanya meter minyak adam hitam ni mengong sikit. 1 bar dia tu tak bulih percayo bonar.

Telahan atok tepat sekali. Tibo-tibo bilo nak keluar simpang, adam hitam dah somput-somput. Pastu terkehel tengah jalan! Berhonti kat situ gak! Malu atok time tu. Dah lah mati di tengah-tengah simpang 3. Naik tobal muko den maso tu. 

Entah macam mano, tibo-tibo atok terdongar suara sayup-sayup kedengaran di belakang panggil atok. Atok tolehlah ke belakang kan. Ado lah pemuda ni yang agak segak, pun baru balik dari kojo pado perkiraan atok.

"Minyak habis ke bang?,"tanya nya.* Motep panggil abang? I baru 22 k. Err....emmm......82.

"Abis ko nampak aku berhenti kat tengah jalan ni sebab apa? jadik model modenas?. Haah la, minyak dah habis, tak perasan dah kering,"balas atok senyum kambing mengembek.

"Meh saya tunda,"katanya baik hati. Atok menarik nafas lega. Sokor alhamdulillah. Allah turunkan pertolongan kat atok saat genting camtuh. Atok pun terimolah pelawaannya tu kan. Kang jual mahal kang, kompem atok menolak moto tu sampai lari-lari ligamen aku nanti kan. So, atok angguk je suruh dia tunda.

Sampel DNA adam hitam


Pastu, pemuda tu terus tolak adam hitam dari belakang. Sampai ke stesen minyak petronas yang berdokatan. Pastu atok terus ucap terima kasih. Pemuda tu senyum dari dalam helmet canggihnya terus pergi. Bagus pemuda itu. Menolong orang tak pilih jantina. Kalaulah atok ni seorang perempuan muslimah, dah lama atok terima lamarannya yang berhati mulia itu sebagai suami mithali. Motep??!

30 ulasan:

oli-go berkata...

atok ade niat terselindung neh..kalau yang tolong atok tu perempuan amacam plak?hahahhahaha..jawab tok jawab...

LadyBird berkata...

alhamdulillah.. bgs... ni mesti atuk pun suke tlg org nih..
kalau kita mudahkan urusan org lain.. Allah akan mudahkan urusan kita.. pertolongan dtg x semena2 je tanpa kita sangka time kite perlukan.. samalah dgn perihal atok nih.. :D..

mas saari berkata...

baiknya pemuda tu... susah nak cari orang camtu!

lepas ni ingat2 ye tok, isi minyak penuh2!

Miziey berkata...

Wah, hengseng ah adam hitam atok nih. Heheh. 'P' main peranan kot. Keh3.

L berkata...

aku la lelaki tuh,. huhu

jom baca kejap.=0
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/aku-sayang-parent-aku-korang.html

~SaL IjOu~ berkata...

wah..berjiwa mulia sungguh lelaki itu~ ^^

RATU QASEH SAIFUDIN berkata...

waahhh!!...handsome adam!..haha...nsb baek ade yg dtg tolong..=)

Aziela berkata...

Mak oiii...bnyknya pahal dia... Nak buek jadik anak angkat buleh x agak ehh.. Bukan ko tok..ko dah tuo... dah 82. Eden mudo laie...

umie mia berkata...

masih wujud lagi org yg berhati mulia di pekan tu ye..syukur.. nth2 dia slh seorg pembaca setia blog atok kot hehhehe

faiz berkata...

baik bdk tu..

mekjangok berkata...

amboi baik budak tuh...bules wat adik angkat nih..nape x amik no.hp..kang senang..zaman skang nie mana nak cari laki baik mcm tuh...hehehehe

Hanie_Dew berkata...

eee...atok ni ada personaliti pompuan ke dalam diri tu. hahaha..sedar al atok tu memng dah tua.

nak tolak motor pun nak lari lari ligamen. hahahhahaha.

baik brader tu kan. sib baik aku da kawen.

Cik Rose Cute berkata...

baik brader tue..atok..boleh buat menantu hehehe

teacher bonda berkata...

alhamdulillah..bagos pemuda yg ditolong itu..eh silap...yg menolong itu..hehehhe

blog-tips-kurus berkata...

nanti kim salam kat beliau yek. kompem akan jumpa lagi tuuuuuuu.. (",)

Suhami Ahmad berkata...

oli-go : Kompem atok jual mahal

Suhami Ahmad berkata...

LadyBird : Mungkin atok tak perasan. Kalau betul lah, alhamdulilah =)

Suhami Ahmad berkata...

mas saari : Meter adam tu tak boto

Suhami Ahmad berkata...

Miziey : Hellow...atok tak pakai P wokey!
*matiler ayat berbaur riak

Suhami Ahmad berkata...

L : Nak nombor tepon!
*tiber

Suhami Ahmad berkata...

~SaL IjOu~ : Mula2 atok ingat dia nak rompak atok ke kan. MasyaAllah mulut aku, Takda insuran

Suhami Ahmad berkata...

RATU QASEH SAIFUDIN : Hensem kerrr?

Suhami Ahmad berkata...

Aziela : Hamboi akak...carut atok. Choii

Suhami Ahmad berkata...

umie mia : Agaknya memang dio kona atok tak?
*perasan

Suhami Ahmad berkata...

faiz : Susah nak jumpo kan =)

Suhami Ahmad berkata...

mekjangok : Itulah, kalau tak bulih konal2 an dengan adik atok ke kan

Suhami Ahmad berkata...

Hanie_Dew : Choii. Carut atok.

Suhami Ahmad berkata...

Cik Rose Cute : Masalah eh atok takdop anak. Anak kucing ado belambak.

Suhami Ahmad berkata...

teacher bonda : Amboih, sampai tersyiasyul syiasyul

Suhami Ahmad berkata...

blog-tips-kurus : Kalau jumpo, atok kirim an salam yo. Hihi

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih